| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Strona WWW wizytówką internetową przedsiębiorcy

Strona WWW wizytówką internetową przedsiębiorcy

Badania wskazują, że blisko 35% polskich firm nie posiada strony WWW. Własna witryna internetowa daje mikro- i małym przedsiębiorstwom możliwość łatwego i taniego dotarcia do potencjalnych klientów. Dlaczego przedsiębiorcy nie dostrzegają korzyści płynących z obecności w sieci i nie wykorzystują możliwości, jakie daje internet?

Na tle przedsiębiorców z Unii Europejskiej wypadamy słabo. W Unii sukcesywnie bowiem przybywa firm, które posiadają własną stronę internetową i dystans dzielący naszych przedsiębiorców od średniej unijnej rośnie. W krajach skandynawskich 9 na 10 właścicieli firm posiada własną stronę internetową, w Polsce – 2/3 firm. Często podawanymi argumentami uzasadniającym brak posiadania firmowej strony WWW w Polsce są brak czasu, zbyt wysoki koszt przygotowania strony WWW oraz brak wystarczającej wiedzy na temat jej wykonania.

Rekomendowany produkt: Działalność gospodarcza – ułatwienia w 2015 r. (PDF)

Właściciele firm, którzy mają świadomość korzyści płynących z podejmowania działań reklamowych w sieci, działają szerzej i na większą skalę, a strona internetowa stanowi początek wykorzystania internetu jako kanału sprzedaży. Co ważne, firmowa strona WWW wpływa także na wiarygodność i wizerunek przedsiębiorstwa – niewiele osób decyduje się na ryzyko zakupu produktu lub usługi z ogłoszenia od firmy, na temat której nie sposób znaleźć żadnych informacji w sieci.

Tymczasem przygotowanie i opublikowanie firmowej strony internetowej wcale nie musi być rzeczą skomplikowaną i czasochłonną.

- Dla wielu przedsiębiorców, zwłaszcza tych prowadzących mniejsze biznesy, kwestia stworzenia strony internetowej budzi wiele obaw. Wciąż jest to postrzegane jako droga inwestycja wymagająca pomocy specjalistów oraz czasochłonny i angażujący projekt, na który przedsiębiorcy po prostu nie mają czasu. I koło się zmyka – biznes idzie słabiej, bo jest mniej klientów, jest mniej klientów, bo nie ma odpowiedniej widoczności i reklamy firmy w internecie – mówi Łukasz Żur, menedżer produktu Wizytówka Internetowa w nazwa.pl – firmie, która jest największym krajowym rejestratorem domen i dostawcą usług internetowych dla firm.

Zobacz: Jak tanio założyć firmową stronę WWW?

- Receptą na te problemy jest prosta aplikacja, która pozwala na zrobienie podstawowej strony WWW i umieszczenie jej w sieci w mniej niż minutę, bez konieczności zatrudniania specjalistów, żmudnego wprowadzania tekstów i ponoszenia znacznych kosztów. Taka Wizytówka Internetowa zawiera wszystkie informacje niezbędne z punktu widzenia klienta: opis firmy, jej dane i adres, formularz kontaktowy, a nawet mapę z lokalizacją – dodaje Łukasz Żur.

Własna witryna internetowa daje mikro- i małym przedsiębiorstwom możliwość łatwego i taniego dotarcia do potencjalnych klientów. Z sieci korzysta już 65% Polaków, jest więc o kogo walczyć – i warto się spieszyć, aby uprzedzić konkurencję.


Autor: Łukasz Żur - menedżer produktu w firmie nazwa.pl, która jest największym krajowym rejestratorem domen i dostawcą usług internetowych dla firm. nazwa.pl istnieje od 1997 roku, jest firmą ze 100% polskim kapitałem, obsługującą obecnie ponad pół miliona klientów.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Comarch

Producent i dostawca nowoczesnych systemów informatycznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK