| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Zakładasz działalność? Zacznij od domeny

Zakładasz działalność? Zacznij od domeny

Myśląc o założeniu własnej działalności gospodarczej, oprócz wyboru formy prawnej czy decydowaniu o konkretnych kodach PKD, konieczne będzie wybranie nazwy firmy. Przedsiębiorcy często bagatelizują ten krok, bo nazwę swojego przedsiębiorstwa planują widywać wyłącznie na fakturach. Problem pojawia się, gdy chcą zaprezentować swoją firmę w sieci, a domena z wybraną przez nich nazwą okazuje się być zajęta.

Domena internetowa jest adresem biznesu w sieci, a strona www, która się pod nią wyświetla, powinna być pierwszym miejscem, jakie odwiedza potencjalny klient poszukujący informacji o danym produkcie lub usłudze. Aby ułatwić klientom dotarcie do strony www, domena, którą chcemy firmować swój biznes, powinna być krótka i prosta – optymalnie, gdyby składała się z mniej niż 15 znaków. Dzięki temu będzie ją łatwiej zapamiętać i tym samym zmniejszy się prawdopodobieństwo popełnienia błędu w zapisie. Nazwę domeny powinno się też móc łatwo przeliterować i bez problemu przedyktować w czasie rozmowy telefonicznej lub w radiowym spocie reklamowym – klient nie powinien ani przez moment mieć wątpliwości, w jaki sposób zapisać adres strony!

Jeśli decydujemy się na domenę, w przypadku której wiemy, że potencjalnym klientom może zdarzyć się pomyłka podczas wpisywania jej w pasek adresu przeglądarki internetowej, róbmy to z pełną świadomością oraz minimalizujmy ryzyko utraty klienta, np. poprzez zarejestrowanie domen zawierających literówki, które przewidujemy, że będą się pojawiać. Wszystkie te domeny można przekierować na tę samą stronę.

Zobacz: 7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

Obserwując rynek można zauważyć, że internetowa świadomość przedsiębiorców jest coraz większa. Według raportu NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa, która pełni w Polsce funkcję rejestru domen internetowych) za pierwszy kwartał 2015 roku, na jednego abonenta przypadają średnio niemal 3 domeny. Oznacza to, że wielu przedsiębiorców decyduje się na rejestrację więcej niż jednej nazwy, na przykład w celu zabezpieczenia wspomnianych poprzednio literówek albo innych końcówek typu .com.pl. Wielu abonentów może także posiadać domenę z własnym nazwiskiem lub imieniem wraz z nazwiskiem, gdzie umieszcza dane kontaktowe, wirtualne CV czy swoje portfolio (w nazwa.pl taką Wizytówkę Internetową swojej firmy przedsiębiorcy mogą otrzymać bezpłatnie na okres całego roku).

Co jednak zrobić, jeśli najpierw zarejestrowaliśmy działalność, a później przekonaliśmy się, że domena z nazwą naszej firmy jest jednak zajęta? Możliwości jest kilka. Warto podjąć próbę kontaktu i negocjacji odsprzedaży nazwy z obecnym abonentem domeny, którego dane mogą być dostępne w ogólnodostępnej bazie whois (np. pod adresem whois.pl). Można także zakupić tzw. opcję na domenę, czyli zarezerwować trzyletnie prawo pierwokupu domeny w przypadku, gdy obecny abonent jej nie przedłuży.

Zobacz również: Strona mobilna czy responsywna? Którą z nich wybrać w walce o klienta?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Andrzejewska

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »