| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Strona mobilna czy responsywna? Którą z nich wybrać w walce o klienta?

Strona mobilna czy responsywna? Którą z nich wybrać w walce o klienta?

Każdego roku coraz więcej użytkowników przegląda zawartość Sieci przy pomocy urządzeń mobilnych i wszystko wskazuje na to, że trend ten nadal będzie się nasilał. Wymusza to na przedsiębiorstwach działających w Internecie dopasowanie swoich witryn do nowych kanałów komunikacji w taki sposób, aby i na mniejszym ekranie prezentowały swoją pełną wartość. Które z dostępnych rozwiązań wybrać – stronę mobilną, responsywną, czy może coś jeszcze innego?

Stworzenie witryny w taki sposób, aby poprawnie wyświetlała się na każdym urządzeniu jest bardzo skomplikowane, a biorąc pod uwagę ilość modeli, marek i producentów, nigdy nie mamy 100% pewności, że na każdym sprzęcie strona zadziała prawidłowo, a to wiąże się z ryzykiem odstraszenia potencjalnego klienta.

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

Czy słowa kluczowe przestaną się liczyć w SEO?

Na co więc postawić?

Strona mobilna to świetne rozwiązanie w chwili, w której brakuje nam środków na stworzenie responsywnej wersji, lub po prostu na podstawowej witrynie znajdują się takie elementy, których nie da się odpowiednio „przyciąć” do mniejszego ekranu tak, aby całość nie traciła na wartości. Jeśli jednak w przyszłości będziemy tworzyli nową stronę bazową, znacznie lepiej projektować ją już z myślą o wariancie responsywnym – w przyszłości zaoszczędzi nam to czasu przy aktualizowaniu zawartości strony, co dla właścicieli dużych serwisów ma niebanalne znaczenie.

Warto pamiętać także o polityce, jaką prowadzi Google w tym zakresie – posiadanie strony dopasowanej do urządzenia sprawia, że wyszukiwarka patrzy na nią przychylniejszym okiem. To pokazuje dobitnie, że samo posiadanie wersji witryny na smartfony i tablety nie jest już kwestią wyboru, a powoli staje się koniecznością. Odpowiednia optymalizacja mobilna będzie coraz bardziej wpływać na pozycję w rankingu, dlatego lepiej zawczasu przygotować się do przejścia na nowy model.

Jak od 1 lipca 2015 r. zmienią się zasady rozliczania zakupu laptopów i telefonów do firmy

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Autor: Wojciech Popiela Grupa TENSE

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Akademia Finansów i Biznesu Vistula

Studia I, II stopnia, studia podyplomowe, dyplom University of London, biznes, zarządzanie, finanse, filologie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »