| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Jak uodpornić się na utratę pozycji w rankingach Google?

Jak uodpornić się na utratę pozycji w rankingach Google?

Skuteczni pozycjonerzy zabezpieczają swoje strony przed potencjalną utratą pozycji w rankingach wyszukiwarek. Zwłaszcza, że taka sytuacja jest w ostatnim czasie dość częsta. Kara nałożona przez Google to tylko jeden z powodów utraty miejsca na piedestale. Spadki są również związane z agresywnymi działaniami ze strony konkurencji lub zmianami algorytmu wyszukiwarki. Niezależnie od powodu, Twoja strona może bardzo szybko utracić znaczną część użytkowników.

Zrozum wewnętrzne pozycjonowanie strony:

Optymalizacja „on-site” to o wiele więcej, niż tylko umieszczenie słów kluczowych we właściwych miejscach:

  • Strony, które nie służą żadnemu konkretnemu celowi lub które nie spełniają swojej funkcji, mogą zostać ukarane przez algorytm Panda.
  • Strony stworzone wyłącznie pod AdSense lub inną formę reklamy również cechuje wysokie ryzyko.
  • Strony, na których zbyt często pojawia się tylko jedno słowo kluczowe lub takie, które poświęcają UX na rzecz optymalizacji, też mogą zostać ukarane.
  • Umieszczanie słowa kluczowego w tytule strony nadal jest bardzo ważne. Tytuły powinny być jednak stworzone również tak, aby zmaksymalizować wskaźnik CTR (click-through-rate) oraz zachęcać do dzielenia się treścią poprzez social media.

Postaraj się, aby strona była wolna od błędów

Błędy mogą negatywnie wpłynąć na witrynę, która z pozoru wygląda przejrzyście i jest dobrze zoptymalizowana. Zacznij od sprawdzenia błędów w Narzędziu dla webmasterów Google i zacznij je po kolei eliminować.

Jak stworzyć bezpieczne hasło?

Oto kilka błędów, których należy unikać

  • Brak opisów produktów. Zamiast szczegółowych opisów, właściciele stron często umieszczają wyłącznie treść otrzymaną od producentów, co liczy się jako zduplikowany content.
  • Strony 404, szczególnie takie, do których prowadzi wiele linków.
  • Przekierowania inne niż 301.
  • Zbyt długie tytuły stron - postaraj się, aby nie były dłuższe niż 70 znaków.
  • Brakujące opisy meta. Zoptymalizowany opis meta jest o wiele lepszy od przypadkowego opisu, tworzonego automatycznie przez Google.
  • Słabe linkowanie wewnętrzne. Postaraj się, aby Twoje witryny były ze sobą wzajemnie powiązane.
  • Brak „robots.txt”.
  • Brak mapy strony.

Upewnij się, że Twoja strona jest wolna od błędów i zabezpiecz się na przyszłość.

Istnieje jeszcze wiele innych sposobów na uodpornienie strony na zmiany w wyszukiwarkach. Powyższe należą jednak do najważniejszych i najlepiej wykorzystać je jak najszybciej.

Najczęstsze mity SEO

Czy znasz inne sposoby na zabezpieczenie strony przed spadkami w wynikach wyszukiwania? Zachęcam do komentowania.

Źródło: Grupa Tense

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Gluźniewicz

Ekspert Equity Investments S.A. w dziedzinie księgowości spółek

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »