| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

Kiedy działania marketingowe nie idą po Twojej myśli, a cele sprzedażowe nie są osiągane, zakupienie listy kontaktów e-mail i przeprowadzenie masowego mailingu może się wydać szybkim rozwiązaniem, które zachęci odbiorców do podjęcia akcji. W rzeczywistości, takie działania mogą jednak unicestwić Twoją wiarygodność. Nawet jeśli dzięki takim praktykom znajdziesz kilku potencjalnych klientów, w międzyczasie możesz napotkać poważne problemy, które ograniczą Twoje szanse na przyszły sukces.

Jakie rozwiązanie najlepiej zastosować?

Nigdy nie jest za późno, na budowanie własnej listy mailingowej. Jak powiada Seth Godin: „Rzadko wchodzimy w interakcje z osobami, którym nie ufamy.” Nieproszeni handlowcy, telemarketerzy i spamerzy są tego doskonałym przykładem.

Zamiast wysyłać masowe mailingi do tysięcy niewinnych osób, Inbound Marketing skupia się na przyciąganiu internautów, którzy aktywnie poszukują informacji na temat Twojego produktu lub usługi. Dzięki regularnemu dostarczaniu wartościowych treści dopasowanych do potrzeb rynku, osoby odwiedzające stronę, z chęcią zapiszą się na newsletter lub polubią Twój profil w social media. Dopiero takie przyzwolenie na komunikację może oznaczać początek potencjalnych relacji biznesowych.

Subskrybenci mogą wybrać specyficzny rodzaj treści, który pragną otrzymywać. Dla przykładu – tylko informacje na temat najnowszych wpisów na blogu lub wiadomości dotyczące nowych funkcji produktu. Wzrost liczby kontaktów na liście mailingowej powinien być spowodowany działaniami wewnętrznego działu marketingu. Jednocześnie, osoby udostępniające swoje informacje kontaktowe muszą wiedzieć, że masz coś wartościowego do przekazania.

Strategia polegająca na budowaniu listy mailingowej jest bardziej długotrwała, ale w dzisiejszych realiach jest to jedyne rozwiązanie, które zdaje się mieć sens.

MG chce stworzyć bank finansujący polski eksport

Źródło: grupa-tense.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agata Wąsowska

Ma ponad 20 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi - konsultant, doradca personalny, mentor i trener. Specjalizuje się w projektach dotyczących strategii działów personalnych, przywództwa, coachingu i mentoringu kadry menedżerskiej, modeli kompetencyjnych, budowy efektywnych zespołów, planowania karier, zarządzania talentami oraz wdrażania nowoczesnych narzędzi zarządzania. Od 2005 roku współzałożyciel i Partner Zarządzający w Evolution the Human Capital Company. Przez kilka lat współpracowała z dwiema brytyjskimi firmami konsultingowymi People Partnering i Telos Partners jako Starszy Konsultant. Wcześniej odnosząc sukcesy zawodowe pełniła funkcję Dyrektora Personalnego na Polskę i kraje nadbałtyckie w firmie Avon Cosmetics. Agata współtworzyła plan szkoleń dla regionu Europy Centralnej i Wschodniej oraz pełniła rolę coacha dla Menedżerów Personalnych. Rozwój kariery zawodowej w kierunku zarządzania i rozwoju kapitału ludzkiego rozpoczęła w ORFE (Europejski Dystrybutor Farmaceutyczny). Jest członkiem zarządu Stowarzyszenia mentorów „PROMENTOR”. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunkach archeologia i historia oraz Uniwersytetu Illinois na kierunku zarządzanie biznesem i zasobami ludzkimi.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK