| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

Kiedy działania marketingowe nie idą po Twojej myśli, a cele sprzedażowe nie są osiągane, zakupienie listy kontaktów e-mail i przeprowadzenie masowego mailingu może się wydać szybkim rozwiązaniem, które zachęci odbiorców do podjęcia akcji. W rzeczywistości, takie działania mogą jednak unicestwić Twoją wiarygodność. Nawet jeśli dzięki takim praktykom znajdziesz kilku potencjalnych klientów, w międzyczasie możesz napotkać poważne problemy, które ograniczą Twoje szanse na przyszły sukces.

Już w momencie uzyskania przez usługodawcę danego adresu e-mail, zaczyna on tracić na wartości. Dla przykładu – następuje zmiana roli osoby w organizacji, ktoś opuszcza firmę, przedsiębiorstwo zostaje zamknięte, przejęte lub następuje po prostu zmiana adresów skrzynek e-mail.

Każda nieprawidłowość w uzyskanych informacjach, może w przyszłości osłabić wiarygodność wysyłanych przez Ciebie wiadomości. Jeśli na przykład publiczna nazwa przedsiębiorstwa uległa zmianie lub firma zostanie przejęta, od razu stanie się widoczne, że dokonano masowego mailingu. To samo odnosi się do pozostałych informacji na temat kontaktów z wypożyczonej listy.

Nie trać czasu i pieniędzy na gonitwę za kontaktami o niskiej jakości lub takimi, które nawet nie istnieją. Zamiast tego zainwestuj w działania marketingowe, które pomogą Twojej firmie uzyskać wizerunek eksperta w danej dziedzinie, zbudują wysoki poziom zaufania wśród użytkowników i sprawią, że osoby z własnej woli zapiszą się na Twoją listę mailingową.

3) Być może źle spersonalizujesz wiadomości.

Usługodawcy zajmujący się e-mail marketingiem umożliwiają personalizowanie niektórych pól, podczas przeprowadzania kampanii mailingowej (np. imię, nazwisko, tytuł, nazwa firmy). W przypadku, gdy między Tobą a odbiorcą istnieje jakiś poziom zaufania, zalecanym jest, aby zastosować pewien poziom personalizacji. Niestety, takie działania mogą okazać się niebezpieczne, gdy przyjdzie nam pracować z zakupioną listą e-maili i osobami, które nigdy o Tobie nie słyszały.

Kiedy kupujesz listę e-maili, nie możesz do końca wiedzieć, czy uzyskane informacje są prawdziwe. Jednocześnie poziom zaufania między Tobą a odbiorcą jest zerowy. W takich przypadkach należy założyć, że część danych nie jest zgodna z prawdą, a personalizacja wiadomości wywoła efekt odwrotny do zamierzonego.

Marketing personalny może z kolei okazać się bardzo produktywny (ale tylko jeśli zostanie zastosowany na odpowiednim poziomie relacji między firmą a odbiorcą).

4) Prawdopodobnie nie przestrzegasz zasad działalności, wyznaczonych przez usługodawcę e-mail marketingowego.

Każda szanująca się firma umożliwiająca usługi z zakresu e-mail marketingu, ma dwie podstawowe zasady:

1. Nie będziesz wysyłać spamu!

2. Nie będziesz używać zakupionych, wypożyczonych lub innych adresów e-mail pochodzących od osób trzecich.

Dlaczego usługodawcy mieliby martwić się o etykę Twojej działalności e-mail marketingowej? Kiedy wysyłasz masowy mailing, wszystkie wiadomości wysyłane przez usługodawcę przechodzą przez wspólny adres IP, powiązany z tym usługodawcą. Jeśli zbyt wielu klientów takiej firmy wysyła e-maile o niskiej jakości, może to mieć negatywny wpływ na dostarczalność wiadomości pozostałych użytkowników. Jeśli więc Twój usługodawca używa wspólnego adresu IP, wystarczy tylko jeden spamer, aby zniweczyć działania innych użytkowników serwisu.

Porozmawiaj na Forum !!

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych Zdanowicz i Wspólnicy Sp.K.

Profesjonalista w zakresie szeroko rozumianego prawa gospodarczego i cywilnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »