| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Najczęstsze mity SEO

Najczęstsze mity SEO

Wraz ze zmianami algorytmu najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, pewne mity w SEO odchodzą w zapomnienie, zaś nowe się rodzą. Większość mitów w SEO jest rozpowszechniana nie tylko przez laików na forach, ale także przez specjalistów. Nierzadko próbują przekonać swoich klientów do tych magicznych sposobów. Warto przyjrzeć się aktualnym i popularnym mitom w SEO.

„Pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania jest gwarancją sukcesu”

W wielu przypadkach to nie pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania decyduje o wyborze. Po pierwsze, od momentu wyświetlania zdjęć autorów w wynikach wyszukiwania, rozpoznawalność twarzy (lub sama uroda) jest ważniejszym faktorem przy wyborze niż miejsce. Po drugie, coraz większe znaczenie ma tekst zamieszczony w znacznikach title i description. Atrakcyjny slogan potrafi skutecznie przyciągnąć uwagę klienta do firmy będącej na 3-5 miejscu w wynikach. Po trzecie, coraz więcej użytkowników wyszukiwarek zdaje sobie sprawę, że firmy będące na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania znalazły się tam głównie dzięki działaniom z zakresu SEO, dlatego bardziej skrupulatnie przyglądają się firmom z dalszych miejsc.

„Duża liczba linków jest ważniejsza niż zawartość strony”

Budowanie bazy linków do niedawna było kluczowym działaniem z zakresu SEO. Na dodatek specjaliści bardziej dbali o liczbę linków niż o ich jakość. Ostatnie zmiany algorytmu wyszukiwarki (znane pod kryptonimami Pingwin 2.1 i Koliber) spowodowały, że danemu serwisowi bez wartościowych treści w pokonaniu konkurencji nie jest w stanie pomóc żadna liczba linków. Zawartość strony obecnie jest jednym z ważniejszych wskaźników, przy ustalaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Linki, jeśli już się liczą, to tylko te pochodzące z najbardziej uznanych witryn w Sieci, tematycznie związanych z profilem działalności firmy.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

„Jesteśmy licencjonowanym specjalistą Google w SEO”

Google nie daje żadnych certyfikatów ani licencji dla specjalistów w zakresie SEO. Można, co najwyżej, zostać certyfikowanym partnerem Google w zakresie reklamy AdWords. To nierzadko stosowany (raczej przez wolnych strzelców niż profesjonalne agencje interaktywne) „chwyt marketingowy”, który ma być gwarancją sukcesu.

„Każda firma jest wyświetlana wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania”

Jeśli firma działająca regionalnie chce być na wysokiej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania, na swojej stronie musi zawrzeć szereg informacji świadczących o jej lokalnym charakterze. Od dokładnych danych teleadresowych, po obszar działania i miejsce rejestracji firmy. Powinna być również widoczna w różnych katalogach i portalach regionalnych – są to warunki niemal konieczne, ale dalej niewystarczające do osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

6 mitów głównych w SEO

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Zbigniew Szczygielski

 Ekspert rynku leasingowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK