| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Najczęstsze mity SEO

Najczęstsze mity SEO

Wraz ze zmianami algorytmu najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, pewne mity w SEO odchodzą w zapomnienie, zaś nowe się rodzą. Większość mitów w SEO jest rozpowszechniana nie tylko przez laików na forach, ale także przez specjalistów. Nierzadko próbują przekonać swoich klientów do tych magicznych sposobów. Warto przyjrzeć się aktualnym i popularnym mitom w SEO.

„Wskaźnik Page Rank jest najważniejszy w SEO”

Wskaźnik Page Rank jest coraz rzadziej aktualizowany. Wszystko wskazuje na to, że Google z tym faktorem nie wiąże wielkich nadziei (pomimo, że ostatni update miał miejsce na początku grudnia). Zresztą z wypowiedzi przedstawicieli Google wynika, że jeśli wskaźnik Page Rank ma jeszcze jakieś znaczenie, to tylko dla użytkowników, którzy wiarygodność strony oceniają według tego kryterium. Co więcej, Google posiada swój „wewnętrzny” parametr Page Rank do oceny stron – on jest aktualizowany w trybie rzeczywistym. To co widzą użytkownicy to tylko przybliżona wartość tego parametru, często odnosząca się do danych historycznych. Ciężko się dziwić, że korporacja z Mountain View zdecydowała się na taki krok – coraz więcej pozycjonerów potrafiło znaleźć zależności w algorytmach wyszukiwarki.

„Zautomatyzowane narzędzia SEO są spamem”

SEO to dziedzina internetowego marketingu, która zdążyła się już dorobić wielu profesjonalnych narzędzi. Wiele z nich pozwala znacznie zautomatyzować działania SEO. Ich stosowanie jest dozwolone i wcale nie jest traktowane przez Google jako Black Hat SEO. Wszystko zależy od tego jaki proces zostaje zautomatyzowany – jeśli to komputer „pisze” artykuł, wtedy z całą pewnością można mówić o niejakościowych działaniach pozycjonerskich. Jeśli jednak narzędzia internetowe wykorzystywane są np. do szybszego logowania do panelu zarządzania blogiem czy znajdowania linków kierujących do danej strony, nie może to mieć negatywnych skutków.

SEO dla małych przedsiębiorców i wolnych zawodów – kilka praktycznych wskazówek

„Meta Tagi oraz znaczniki <hx> mają kluczowe znaczenie przy ustalaniu pozycji”

Ostatnie zmiany algorytmu wyszukiwarki spowodowały, że dla miejsca strony w wynikach wyszukiwania najważniejsza jest cała zawartość strony, często oceniana pośrednio poprzez aktywność w portalach społecznościowych (liczbę udostępnień treści, liczbę „lików” itp.). Meta tagi title i description odgrywają rolę drugorzędną (jeśli chodzi o pozycje; jeśli chodzi o klikalność ich rola jest jeszcze większa niż wcześniej, o czym wspomniano na początku artykułu). Podobna rolę odgrywa, do niedawna traktowany wręcz magicznie, znacznik H1.

Podsumowanie

SEO, jak każda dziedzina życia społecznego, dorobiło się także swoich mitów. Wynikają one głównie z braku konkretnej wiedzy, dotyczącej wagi poszczególnych czynników, wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Tego nie zdradza Google. Jedyne dane, jakimi dysponują agencje, to informacje pochodzące z oficjalnych komunikatów, w których Google lakonicznie informuje o zmianach algorytmu. Większość mitów jest bezrefleksyjnie powtarzana przez kolejne pokolenia specjalistów SEO. Najczęściej mity w SEO mają uwiarygodniać magiczną moc jakichś sposobów i narzędzi. Tak jak wszystkim mitom, tak też mitom w tej dziedzinie marketingu nie należy wierzyć. I choć nikt nie zna dokładnie algorytmu Google, to skuteczność pewnych sposobów w SEO została przez wielu ekspertów na tyle zweryfikowana, aby móc podważyć wiarogodność większości teorii.

Legalizacja przechowywania plików cookies

Autor: http://www.grupa-tense.pl/

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Wiesława Kulig-Wyporska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »