REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

SEO dla małych przedsiębiorców i wolnych zawodów – kilka praktycznych wskazówek

 Grupa TENSE
Interaktywna agencja reklamowa – specjalista w zakresie inbound marketingu.
Pozycjonowanie strony
Pozycjonowanie strony

REKLAMA

REKLAMA

Współcześnie promocja firmy w wyszukiwarkach to kluczowy element w całym online marketing mix dla podmiotów, których przychód w głównej mierze generowany jest dzięki Internetowi. Z taką samą uwagą do SEO powinni podejść także mali przedsiębiorcy i przedstawiciele wolnych zawodów. Nie od dziś wiadomo, że w wielu branżach większość ich klientów pochodzi właśnie z Internetu.

Pozycjonowanie to proces, który przy odrobinie wiedzy i zaangażowania, przynajmniej w początkowej fazie, możemy skutecznie realizować we własnym zakresie. W artykule właściciele małych firm i specjaliści działający samodzielnie na rynku znajdą kilka praktycznych wskazówek.

REKLAMA

SEO – kluczowy element w marketing mix

Obecnie, w większości planów marketingowych firm, znajdziemy punkt opisany jako działania z zakresu SEO/SEM. Pod tym skromnie brzmiącym punktem kryje się cały pakiet działań, które w wielu przypadkach decydują o losach firmy. Dla przedsiębiorstw, których przychód w dużej mierze generowany jest dzięki klientom pozyskanym w Internecie, to element obowiązkowy. Działania z zakresu SEO powinni wdrożyć nawet mali przedsiębiorcy i specjaliści działający samodzielnie na rynku, którzy mogą liczyć na klientów z Internetu. SEO to proces optymalizacji i pozycjonowania firmowej strony internetowej, na który składa się cała grupa działań. Efektem końcowym ma być wysoka pozycja strony WWW w wyszukiwarce na zapytania ściśle związane z profilem działalności firmy. Mówiąc najprościej, dzięki SEO firmowa strona internetowa będzie widoczna m.in. Google dla potencjalnych klientów. Pozycjonowanie to dziedzina internetowego marketingu owiana największą tajemnicą. Pomimo że mówi się o niej powszechnie, to rzadko można zetknąć się z praktycznymi wskazówkami w tym zakresie. Większość agencji interaktywnych nie zdradza, przez lata wypracowanych metod (na dodatek te metody się stale zmieniają, dostosowując się do zmian algorytmu Google). Nie znaczy to jednak, że firmy są skazane wyłącznie na ich usługi. Oczywiście w najbardziej konkurencyjnych branżach będzie bardzo trudno we własnym zakresie osiągnąć sukces. Jednak w obszarach, gdzie konkurencja jest niewielka, możemy samodzielnie zrobić wiele, aby być widocznym w wyszukiwarkach. Przynajmniej w początkowej fazie. W dalszym etapie najlepiej jednak już zdać się na wsparcie specjalistów. Z wielu wywiadów z ekspertami SEO, w których niechętnie mówią o konkretach, możemy jednak wywieść kilka ogólnych rad oraz nadrzędną ideę, której w zakresie pozycjonowania powinni się trzymać mali przedsiębiorcy i reprezentanci wolnych zawodów.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

SEO Local – nie zawracaj sobie głowy całym światem

Marzeniem większości małych przedsiębiorców, nieznających realiów Internetu, jest znaleźć się na pierwszych pozycjach na frazy ogólne związane z profilem ich działalności. Po wielu wysiłkach trudno im zrozumieć, dlaczego prowadzonej przez nich firmy nie ma wysoko w Google na takie frazy, jak: „fryzjer”, „stylista fryzur” czy „salon fryzjerski”. Takim wymaganiom nie jest w stanie sprostać większość agencji reklamowych. Mała firma powinna zrozumieć, że w Internecie, mimo jego światowego zasięgu, lokalna firma może liczyć na uwagę tylko lokalnej społeczności. To do tej grupy powinny odnosić się nasze działania promocyjne w Sieci (wyjątkiem są tutaj firmy oferujące usługi na odległość oraz sprzedające produkty wysyłkowo). Dla małych przedsiębiorców i specjalistów operujących na rynku lokalnym, rozwiązaniem jest Local SEO, czyli pozycjonowanie firmowej strony na frazy związane z branżą w połączeniu z nazwą miasta lub regionu. I tak nasz fryzjer powinien wybrać frazy lokalne, odpowiadające jego wymaganiom, na przykład: „fryzjer Poznań”, „stylista fryzur Poznań”, „fryzjer Winogrady” itp. Local SEO to rozwiązanie optymalne dla firm działających regionalnie. Podejmując współpracę z agencja interaktywną, warto o tym pamiętać i nie dać się naciągnąć na drogie pozycjonowanie na frazy ogólne. Nie dość, że będzie to kosztowne przedsięwzięcie, to nie przyniesie nam oczekiwanych efektów, czyli nowych klientów. Pytając retorycznie, ilu jest takich klientów, którzy zechcieliby, mimo olbrzymiego talentu fryzjera, jechać pół Polski, aby obciąć włosy?

6 mitów głównych w SEO

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Strona internetowa – początek i podstawa

Obecnie większość małych firm i specjalistów swoją aktywność w Internecie zaczyna od założenia profilu na jednym z serwisów społecznościowych. Jednakże przy pomocy samych profili w tych serwisach, nie będziemy nigdy notowani wysoko w wyszukiwarce na pożądane frazy. W klasycznych wynikach wyszukiwania najbardziej liczy się tradycyjna strona internetowa. To strona jest naszą wizytówką w Sieci, wyrazem wiarygodności i reputacji firmy. Najczęściej małe firmy idą po najniższej linii oporu i przy zakładaniu własnej strony posiłkują się darmowymi szablonami. To nie jest najgorsze rozwiązanie, jeśli nie ograniczymy się tylko do wypełnienia tego szablonu. Musimy pamiętać, że nasz potencjalny klient do wyszukiwarki wpisuje zawsze pewne zapytanie. Firmowa strona ma być swego rodzaju odpowiedzią na jego pytanie. Samo zdjęcie i dane teleadresowe to za mało, aby ta odpowiedź była wyczerpująca. Abstrahując już od faktu, że większość szablonów to proste wizytówki, a nie prawdziwe serwisy WWW, na stronie warto opublikować także serię artykułów, przy pomocy których przekonamy algorytm wyszukiwarki i klientów, że to nasza firma jest godna, aby zajmować czołową lokatę na pożądane frazy.

Odpowiedzialność blogera i prowadzącego forum internetowe za treść postów internautów


Serwisy społecznościowe – promocja firmy i wsparcie w SEO

Serwisy społecznościowe stały się bardzo modne. Wiele firm, podążając tym trendem, aktywnie promuje się na ich łamach. Obecność lokalnej firmy lub specjalisty w tych serwisach, to skuteczna strategia promocyjna. Mamy szansę wypromować się wśród lokalnej społeczności. Ponadto aktywna obecność w takich serwisach, jak Facebook czy Google Plus to także wsparcie dla naszych działań SEO.  Lokalne firmy powinny się szczególnie zainteresować takimi portalami, jak https://foursquare.com/. Serwis ten wykorzystuje geolokalizację, czyli pozwala w szybki i prosty sposób znaleźć pożądanego usługodawcę najbliżej od miejsca zamieszkania lub innego punktu, w którym się akurat znajdujemy. Eksperci wskazują, że małe firmy powinny z dużą atencją traktować serwisy blisko powiązane z Google, wykorzystywać wszelkie możliwości. Google Places to jedna z usług, która została opracowana z myślą o promocji lokalnych biznesów. Można ją połączyć z naszą witryną i dbać, aby znajdowały się na tym profilu zawsze aktualne informacje odnośnie naszej oferty.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

AdWords – stosuj z rozwagą

Na forach internetowych i specjalistycznych blogach cały czas toczy się dyskusja nad efektywnością reklamy w systemie AdWords. Coraz więcej miejsca w wynikach wyszukiwania zajmują reklamy Google. Jeśli dysponujemy określonym budżetem reklamowym, to wykorzystanie reklamy AdWords jest dobrym rozwiązaniem w początkowym etapie promocji firmy w Internecie. Szczególnie, że obecnie mamy możliwość bardzo precyzyjnego targetowania reklam. Warto jednak pamiętać, że nawet aktywne korzystanie z reklamy AdWords nie wpływa na pozycje naszej strony w wynikach wyszukiwania. Ani pośrednio ani bezpośrednio. Z drugiej strony, reklama AdWords to wbrew pozorom narzędzie, którym trzeba posługiwać się z rozwagą. Bardzo trudno bez doświadczenia wyznaczyć optymalny budżet. Specjaliści z agencji interaktywnej na podstawie danych empirycznych, często potrafią optymalnie wyznaczyć stawki, przy których osiągniemy najlepsze efekty. Warto jednak pamiętać, że aby tak się stało, musimy im dostarczyć szereg informacji o naszym biznesie.

Założenie strony internetowej a podatki

Podsumowanie

Większość małych firm i specjalistów oferujących indywidualnie swoje usługi na rynku, zaczyna swą aktywność w Internecie od działań, które mają im dodać prestiżu. Wiele małych firm, tak naprawdę, chce przy pomocy Internetu pokazać się większymi, niż są w rzeczywistości. To niezbyt udana strategia. W pierwszej kolejności powinny skupić się na budowie bazy klientów, a nie na kreowaniu swego wizerunku. W tym celu najlepszą strategią jest wykorzystanie marketingu w wyszukiwarkach. Nad budowaniem „potęgi”, firmy powinny pomyśleć w dalszej kolejności. Zresztą w tym zadaniu pomogą im już zadowoleni klienci.

Tworzenie strony internetowej a przepisy prawa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA