REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

SEO dla małych przedsiębiorców i wolnych zawodów – kilka praktycznych wskazówek

 Grupa TENSE
Interaktywna agencja reklamowa – specjalista w zakresie inbound marketingu.
Pozycjonowanie strony
Pozycjonowanie strony

REKLAMA

REKLAMA

Współcześnie promocja firmy w wyszukiwarkach to kluczowy element w całym online marketing mix dla podmiotów, których przychód w głównej mierze generowany jest dzięki Internetowi. Z taką samą uwagą do SEO powinni podejść także mali przedsiębiorcy i przedstawiciele wolnych zawodów. Nie od dziś wiadomo, że w wielu branżach większość ich klientów pochodzi właśnie z Internetu.

Pozycjonowanie to proces, który przy odrobinie wiedzy i zaangażowania, przynajmniej w początkowej fazie, możemy skutecznie realizować we własnym zakresie. W artykule właściciele małych firm i specjaliści działający samodzielnie na rynku znajdą kilka praktycznych wskazówek.

REKLAMA

SEO – kluczowy element w marketing mix

Obecnie, w większości planów marketingowych firm, znajdziemy punkt opisany jako działania z zakresu SEO/SEM. Pod tym skromnie brzmiącym punktem kryje się cały pakiet działań, które w wielu przypadkach decydują o losach firmy. Dla przedsiębiorstw, których przychód w dużej mierze generowany jest dzięki klientom pozyskanym w Internecie, to element obowiązkowy. Działania z zakresu SEO powinni wdrożyć nawet mali przedsiębiorcy i specjaliści działający samodzielnie na rynku, którzy mogą liczyć na klientów z Internetu. SEO to proces optymalizacji i pozycjonowania firmowej strony internetowej, na który składa się cała grupa działań. Efektem końcowym ma być wysoka pozycja strony WWW w wyszukiwarce na zapytania ściśle związane z profilem działalności firmy. Mówiąc najprościej, dzięki SEO firmowa strona internetowa będzie widoczna m.in. Google dla potencjalnych klientów. Pozycjonowanie to dziedzina internetowego marketingu owiana największą tajemnicą. Pomimo że mówi się o niej powszechnie, to rzadko można zetknąć się z praktycznymi wskazówkami w tym zakresie. Większość agencji interaktywnych nie zdradza, przez lata wypracowanych metod (na dodatek te metody się stale zmieniają, dostosowując się do zmian algorytmu Google). Nie znaczy to jednak, że firmy są skazane wyłącznie na ich usługi. Oczywiście w najbardziej konkurencyjnych branżach będzie bardzo trudno we własnym zakresie osiągnąć sukces. Jednak w obszarach, gdzie konkurencja jest niewielka, możemy samodzielnie zrobić wiele, aby być widocznym w wyszukiwarkach. Przynajmniej w początkowej fazie. W dalszym etapie najlepiej jednak już zdać się na wsparcie specjalistów. Z wielu wywiadów z ekspertami SEO, w których niechętnie mówią o konkretach, możemy jednak wywieść kilka ogólnych rad oraz nadrzędną ideę, której w zakresie pozycjonowania powinni się trzymać mali przedsiębiorcy i reprezentanci wolnych zawodów.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

SEO Local – nie zawracaj sobie głowy całym światem

Marzeniem większości małych przedsiębiorców, nieznających realiów Internetu, jest znaleźć się na pierwszych pozycjach na frazy ogólne związane z profilem ich działalności. Po wielu wysiłkach trudno im zrozumieć, dlaczego prowadzonej przez nich firmy nie ma wysoko w Google na takie frazy, jak: „fryzjer”, „stylista fryzur” czy „salon fryzjerski”. Takim wymaganiom nie jest w stanie sprostać większość agencji reklamowych. Mała firma powinna zrozumieć, że w Internecie, mimo jego światowego zasięgu, lokalna firma może liczyć na uwagę tylko lokalnej społeczności. To do tej grupy powinny odnosić się nasze działania promocyjne w Sieci (wyjątkiem są tutaj firmy oferujące usługi na odległość oraz sprzedające produkty wysyłkowo). Dla małych przedsiębiorców i specjalistów operujących na rynku lokalnym, rozwiązaniem jest Local SEO, czyli pozycjonowanie firmowej strony na frazy związane z branżą w połączeniu z nazwą miasta lub regionu. I tak nasz fryzjer powinien wybrać frazy lokalne, odpowiadające jego wymaganiom, na przykład: „fryzjer Poznań”, „stylista fryzur Poznań”, „fryzjer Winogrady” itp. Local SEO to rozwiązanie optymalne dla firm działających regionalnie. Podejmując współpracę z agencja interaktywną, warto o tym pamiętać i nie dać się naciągnąć na drogie pozycjonowanie na frazy ogólne. Nie dość, że będzie to kosztowne przedsięwzięcie, to nie przyniesie nam oczekiwanych efektów, czyli nowych klientów. Pytając retorycznie, ilu jest takich klientów, którzy zechcieliby, mimo olbrzymiego talentu fryzjera, jechać pół Polski, aby obciąć włosy?

6 mitów głównych w SEO

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Strona internetowa – początek i podstawa

Obecnie większość małych firm i specjalistów swoją aktywność w Internecie zaczyna od założenia profilu na jednym z serwisów społecznościowych. Jednakże przy pomocy samych profili w tych serwisach, nie będziemy nigdy notowani wysoko w wyszukiwarce na pożądane frazy. W klasycznych wynikach wyszukiwania najbardziej liczy się tradycyjna strona internetowa. To strona jest naszą wizytówką w Sieci, wyrazem wiarygodności i reputacji firmy. Najczęściej małe firmy idą po najniższej linii oporu i przy zakładaniu własnej strony posiłkują się darmowymi szablonami. To nie jest najgorsze rozwiązanie, jeśli nie ograniczymy się tylko do wypełnienia tego szablonu. Musimy pamiętać, że nasz potencjalny klient do wyszukiwarki wpisuje zawsze pewne zapytanie. Firmowa strona ma być swego rodzaju odpowiedzią na jego pytanie. Samo zdjęcie i dane teleadresowe to za mało, aby ta odpowiedź była wyczerpująca. Abstrahując już od faktu, że większość szablonów to proste wizytówki, a nie prawdziwe serwisy WWW, na stronie warto opublikować także serię artykułów, przy pomocy których przekonamy algorytm wyszukiwarki i klientów, że to nasza firma jest godna, aby zajmować czołową lokatę na pożądane frazy.

Odpowiedzialność blogera i prowadzącego forum internetowe za treść postów internautów


Serwisy społecznościowe – promocja firmy i wsparcie w SEO

Serwisy społecznościowe stały się bardzo modne. Wiele firm, podążając tym trendem, aktywnie promuje się na ich łamach. Obecność lokalnej firmy lub specjalisty w tych serwisach, to skuteczna strategia promocyjna. Mamy szansę wypromować się wśród lokalnej społeczności. Ponadto aktywna obecność w takich serwisach, jak Facebook czy Google Plus to także wsparcie dla naszych działań SEO.  Lokalne firmy powinny się szczególnie zainteresować takimi portalami, jak https://foursquare.com/. Serwis ten wykorzystuje geolokalizację, czyli pozwala w szybki i prosty sposób znaleźć pożądanego usługodawcę najbliżej od miejsca zamieszkania lub innego punktu, w którym się akurat znajdujemy. Eksperci wskazują, że małe firmy powinny z dużą atencją traktować serwisy blisko powiązane z Google, wykorzystywać wszelkie możliwości. Google Places to jedna z usług, która została opracowana z myślą o promocji lokalnych biznesów. Można ją połączyć z naszą witryną i dbać, aby znajdowały się na tym profilu zawsze aktualne informacje odnośnie naszej oferty.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

AdWords – stosuj z rozwagą

Na forach internetowych i specjalistycznych blogach cały czas toczy się dyskusja nad efektywnością reklamy w systemie AdWords. Coraz więcej miejsca w wynikach wyszukiwania zajmują reklamy Google. Jeśli dysponujemy określonym budżetem reklamowym, to wykorzystanie reklamy AdWords jest dobrym rozwiązaniem w początkowym etapie promocji firmy w Internecie. Szczególnie, że obecnie mamy możliwość bardzo precyzyjnego targetowania reklam. Warto jednak pamiętać, że nawet aktywne korzystanie z reklamy AdWords nie wpływa na pozycje naszej strony w wynikach wyszukiwania. Ani pośrednio ani bezpośrednio. Z drugiej strony, reklama AdWords to wbrew pozorom narzędzie, którym trzeba posługiwać się z rozwagą. Bardzo trudno bez doświadczenia wyznaczyć optymalny budżet. Specjaliści z agencji interaktywnej na podstawie danych empirycznych, często potrafią optymalnie wyznaczyć stawki, przy których osiągniemy najlepsze efekty. Warto jednak pamiętać, że aby tak się stało, musimy im dostarczyć szereg informacji o naszym biznesie.

Założenie strony internetowej a podatki

Podsumowanie

Większość małych firm i specjalistów oferujących indywidualnie swoje usługi na rynku, zaczyna swą aktywność w Internecie od działań, które mają im dodać prestiżu. Wiele małych firm, tak naprawdę, chce przy pomocy Internetu pokazać się większymi, niż są w rzeczywistości. To niezbyt udana strategia. W pierwszej kolejności powinny skupić się na budowie bazy klientów, a nie na kreowaniu swego wizerunku. W tym celu najlepszą strategią jest wykorzystanie marketingu w wyszukiwarkach. Nad budowaniem „potęgi”, firmy powinny pomyśleć w dalszej kolejności. Zresztą w tym zadaniu pomogą im już zadowoleni klienci.

Tworzenie strony internetowej a przepisy prawa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Informacja o zaległości w ZUS na 0,01 zł wysyłana jest listem poleconym, a najwięksi gracze nie płacą milionowych zadłużeń

    Zadłużenie aktywnych płatników w ZUS rośnie. Rekordzista wśród aktywnych płatników jest zadłużony na ponad 822 mln zł. Czy ZUS może sam zmieniać przepisy? 

    Według danych udostępnionych przez ZUS, na koniec 2023 roku maksymalna kwota zadłużenia aktywnego płatnika wyniosła przeszło 822 mln zł. Rok wcześniej była o 3,5 mln zł mniejsza. Wśród komentujących te dane ekspertów nie brakuje opinii, że dopuszczenie do takiej sytuacji jest skandalem. Z kolei Zakład przekonuje, że sam nie może zmieniać przepisów. Jednak według znawców tematu, ZUS ma odpowiednie narzędzia do ściągania należności i nawet niewielkie kwoty są skutecznie egzekwowane od przedsiębiorców. Do tego po danych widać, że średnie zadłużenie aktywnych płatników wzrosło rok do roku o ponad 3 tys. zł, tj. do wartości blisko 31 tys. zł.

    Czy trzeba płacić ZUS gdy działalność gospodarczą się zawiesi, czy przerwę w biznesie można zrobić tylko raz w roku czy wiele razy

    Działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG można zawiesić pod warunkiem, że nie zatrudnia się pracowników. Dlatego co do zasady nie trzeba dodatkowo załatwiać formalności w ZUS.

    Przestępstwa finansowe. Zorganizowane grupy zajmują się praniem brudnych pieniędzy i korumpowaniem urzędników: co trzeba wiedzieć

    Korupcja, pranie pieniędzy, wyłudzenia, ataki hakerskie – to realne zagrożenia XXI wieku. Obecnie przestępczość finansowa, cyberprzestępczość oraz nowoczesne technologie są mocno ze sobą związane.

    Jak jeździć ekologicznie i oszczędnie. Pięć zasad sprawdzonych w praktyce i zalecanych każdej firmie transportowej

    W dobie rosnących kosztów firm transportowych i spowolnienia gospodarczego ekonomiczna jazda przestała być zjawiskiem sporadycznym, a stała się koniecznością i jednym ze sposobów na redukcję wydatków. Jakie są więc najważniejsze zasady ekonomicznej jazdy? 

    REKLAMA

    Zboża ozime wiosną - jak nawozić dolistnie. 5 kluczowych wskazówek

    Jedną z najefektywniejszych form pielęgnacji (dokarmiania) zbóż ozimych wiosną jest nawożenie dolistne. Dobrze przemyślane działania agrotechniczne wraz z odpowiednim wyborem samego nawozu to korzyść dla roślin, a przede wszystkim dla rolnika. 

    Wakacje składkowe – zmiany w projekcie nowelizacji

    Na stronie Rządowego Centrum Legislacji (RCL) została opublikowana nowa wersja projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, która wprowadza tzw. wakacje składkowe. Przewiduje ona m.in. zmiany w zakresie podmiotów uprawnionych do takiej ulgi.

    Firma, która dopuściła do wycieku danych jej klientów traci renomę a także chętnych na zakup jej produktów

    Firmy pracują nad rozwojem marki i jej rozpoznawalnością wiele lat, po czym jedno fatalne zdarzenia burzy cały ten wysiłek. Takim incydentem w naszych czasach jest przede wszystkim wyciek danych klientów. Straconej w ten sposób reputacji marka nie jest w stanie odbudować.

    Zdaniem ZUS należy opłacać składki od wynagrodzenia wspólnika sp. z o.o. za czynności wykonywane na rzecz spółki

    ZUS w swoich najnowszych interpretacjach stwierdził, że wspólnik sp. z o.o., który za czynności wykonywane na rzecz spółki (tj. czynności określone w umowie spółki), bez zawierania ze spółką odrębnej umowy cywilnoprawnej otrzymuje wynagrodzenie, będzie objęty ubezpieczeniami społecznymi z tego tytułu jako zleceniobiorca.

    REKLAMA

    ARiMR - ostatnie 2 dni na wnioski o dofinansowanie ubezpieczenia zwierząt!

    Zostały ostatnie 2 dni dla rolników na złożenie wniosków o zwrot części kosztów ubezpieczenia zwierząt. Kto może złożyć wniosek o dofinansowanie?

    AI Act zatwierdzony. Kiedy wejdzie w życie? 5 wniosków, które są szczególnie ważne dla firm z sektora biomedycznego

    Znamy już finalny, zaakceptowany przez państwa członkowskie draft AI Act – unijnej ustawy o Sztucznej Inteligencji. Jaki wpływ wywrze ona na działalność firm z sektora biomedycznego? Prezentujemy 5 najważniejszych wniosków. 

    REKLAMA