REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Kamil Jarosz
Ekspert z zakresu marketingu i PR
landing page, mikrostrona
landing page, mikrostrona

REKLAMA

REKLAMA

Landing Page wpisuje się w strategię komunikacji wielu marek. I słusznie, bo to dobra droga ku temu by nakłonić klienta np. do wypróbowania produktu.

Sam bardzo cenię LP (oczywiście tylko te zrobione z głową). Można jednak pójść w nieco innym kierunku i zamiast od razu nakłaniać klienta do spróbowania, przekazać więcej, lepiej i z emocjami.  Rozchodzi się o mikrostrony. Niezbyt popularne jeszcze w naszym kraju, będące instrumentem content marketingu.

REKLAMA

REKLAMA

Content MarketingDziedzina komunikacji marketingowej opierająca się na przekazie marki, firmy lub danego dobra za pomocą treści tj. tekst, video, muzyka, grafika, zdjęcia, animacja,  które są ze sobą zintegrowane na potrzeby krótkoterminowej kampanii lub parmanentnie prowadzonej strategii. Content Marketing może być prowadzony w sieci (online) a także poza nią (offline).

Czemu dokładnie służy mikrostrona i czym się różni od landing pagea? Przede wszystkim niesie za sobą historię związaną z marką. Przeważnie historia tyczy się szczytnego celu, jaki wspiera firma lub przekonuje ona poprzez mikrostronę o słuszności swoich działań w sferze CSR oraz swojego produktu. Różnicę pomiędzy mikrostroną a landing pagem wskazuje poniższy, narysowany przeze mnie własnoręcznie rysunek:

Rys. 1 Landing Page

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rys.2 Mikrostrona

Landing page to najzwyczajniej w świecie krótki most łączący korzyści jakie daje produkt z furtką do jego wypróbowania. Mikrostrona, zanim doprowadzi klienta do Call To Action, kupi go (może brzmieć to brutalnie) emocjami. Obserwując coraz większy irracjonalizm zakupowy wywołany emocjami, warto przyjrzeć się mikrostronom. Co powinny zawierać?

- prosty przekaz zaprojektowany zgodnie z zainteresowaniami grupy docelowej

- angażujące treści w postaci animacji, filmików video czy ruchomych zdjęć z podkładem dźwiękowym

- widoczny, angażujący link przekierowujący na stronę produktu (nie nachalny, nie sprzedażowy, tylko będący częścią opracowanej kreacji)

- unikalny tekst będący częścią opowiadanej historii oraz korzyści, jakie daje produkt

- historię naszpikowaną prawdziwymi emocjami.

Zadowolenia klienta - jak w pełni je wykorzystać dla dobra firmy

Jak sprawdzić wiarygodność producenta aplikacji działającej w chmurze?


Kilka ciekawych przykładów mikrostron znajdziecie poniżej:

B2C

http://www.porschefamilytree.com/#/family-tree/story/11390

http://www.toyota-screensaver.ru/

B2B

http://business.motorola.com/publicsafety/secondnature/site.html

Non Profit

http://www.energyrealities.org/

CRM – filozofia biznesu, czy trend?

REKLAMA

Mając mikro lub małą firmę możesz zaangażować się w najbardziej przyziemne sprawy tj. wspieranie działalności schroniska dla zwierząt, wspomaganie akcji charytatywnych, czy uczestniczenie w happeningach organizowanych dla poprawy jakości życia w regionie. Z tego powodu możesz opracować własną mikrostronę. Najprostszą, z przekazem trafiającym do Twojej grupy docelowej (nie zawsze kreatywnie oznacza dużo, kolorowo i logo nie zawsze musi się obrać :)

Istotne jest Twoje proste, naturalne zaangażowanie – ludzie muszą je zrozumieć i poczuć, że wkładasz naprawdę siebie, a nie tylko chcesz sprzedać swój produkt czy markę. I zapomniałbym: jeden, dwa, czy cztery razy nie wystarczą. Musisz to robić konsekwentnie i długoterminowo. No chyba, że jesteś innego zdania...

Kamil Jarosz

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA