| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Po czym internauci rozpoznają przestarzałe serwisy internetowe?

Po czym internauci rozpoznają przestarzałe serwisy internetowe?

Internet jest pełen nowoczesnych serwisów. Nie można jednak zapomnieć o nadal pojawiających się witrynach o przestarzałych strukturach i layoutach. Jak poznają je internauci?

Przede wszystkim – od razu rzuca się w oczy design strony. To, że nam – właścicielom witryny – się on podoba, nie oznacza, że tak samo przypadnie on do gustu naszym klientom. Strony internetowe, projektowane kilka lat temu, często odbiegają od współczesnych standardów.

Jaskrawe, męczące wzrok kolory, krzykliwe, mrugające elementy graficzne, toporna, nieczytelna, zbyt duża lub zbyt mała czcionka, brak konsekwencji w wyróżnianiu elementów tekstu (np. nagłówków, linków) – te elementy można nazwać grzechami głównymi. Ważny jest też ogólny layout strony. Nieodpowiednie skomponowanie tekstu i grafiki może z miejsca zniechęcić internautę.

Polecamy: Jak właściwie eksponować domenę?

Technologie

Przez ostatnie lata zmieniły się też kanony programowania, pojawiły się nowe technologie. Dziś, na przykład, nikt nie buduje stron w oparciu o ramki czy tabele. Rzadko spotykane są również strony Flashowe, które jeszcze do niedawna cieszyły się bardzo dużą popularnością (dziś we Flashu przeważnie projektuje się głównie elementy witryn, np. galerie zdjęć).

Pojawiły się nowe funkcjonalności, które zdążyły już stać się standardem – formularze kontaktowe, mapki zintegrowane z mapami Google, za to zniknęły np. liczniki odwiedzin. Coraz częściej w serwisach można zauważyć również funkcje, wspierające interakcję z internautami – logowanie, konta użytkowników, komentarze, czat z konsultantem.

Konstrukcja wielu starszych stron internetowych nie jest również przystosowana do tego, by uruchamiać je w różnych przeglądarkach. Projektując witrynę, trzeba wziąć pod uwagę, że internauci korzystają z kilku odmiennych przeglądarek w różnych wersjach, a strona musi się otwierać bez błędów we wszystkich z nich.

Polecamy: Czy zmieniać już istniejącą stronę internetową?

Autor: Netface

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kosy

Ekspert, trener, konsultant, wykładowca uniwersytecki. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów doktoranckich w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej. Doradztwem w zarządzaniu zasobami ludzkimi zajmuje się od ponad 15 lat, realizując różnorodne projekty z zakresu HR. Ma za sobą długoletnie doświadczenie zdobyte w międzynarodowych firmach doradczych: Capgemini Ernst & Young, SHL Ireland, Hudson Global Resources, PWC. Zrealizował różnorodne projekty dla wiodących organizacji działających w Polsce, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii (m.in. Accenture, Aer Rianta, AIB, Bank of Ireland, Dairygold, Lafarge, Oriflame, Sulzer, Ulster Bank). Autor artykułów publikowanych w Serwis HR, Personel i Zarządzanie oraz Rzeczpospolitej, a także pozycji naukowych i książkowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK