| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Jakie są filary strony internetowej kreującej e-wizerunek

Jakie są filary strony internetowej kreującej e-wizerunek

Strona WWW jest tym, czym siedziba firmy czy galeria malarza, z tym że umiejscowiona w Internecie. Gdy tworzymy firmę, szukamy takiego lokalu, by łatwo go było znaleźć, by miał ładny wystrój i by można w nim było znaleźć towary lub ludzi, których się szuka.

Trzy filary dobrej strony internetowej:
• Łatwo do niej trafić (dzięki zapadającemu w pamięć adresowi WWW lub dzięki wyświetlaniu się w wyszukiwarkach na wysokich pozycjach).
• Jest zrobiona estetycznie, przyjemnie dla oka, najlepiej z takim elementem, który zapada w pamięć.
• Nawigacja na niej nie sprawia kłopotów.

Strony ze względu na ich rodzaje można podzielić na:
• wizytówkowe (proste, informacyjne, przekazujące treści o podmiocie strony);
• serwisy (bardziej zaawansowane strony oferujące wszelkiego rodzaju usługi i narzędzia związane z tematyką serwisu, np. artykuły, kalkulatory);
sklepy internetowe (strony zawierające produkty, które w sieci można oglądać i zakupić, a także za które można tam zapłacić);
• portale (wielkie platformy internetowe, które w jednym miejscu oferują szerokie spektrum narzędzi i kanałów komunikacyjnych, np. grupują newsy ze świata polityki, rozrywki, ekonomii, spraw społecznych, posiadają wyszukiwarkę, katalog stron, blogi, filmy, oferują założenie kont e-mailowych oraz posiadają szereg innych usług w zależności od stopnia rozwoju portalu - w Polsce największym pod względem liczby użytkowników jest onet.pl);
• portale społecznościowe (portale, które mniej mają wspólnego z ilością narzędzi i usług dostępnych w tradycyjnych portalach, skupiają się bowiem na łączeniu ludzi zgodnie z ich cechami, poglądami, zainteresowaniami czy celami zawodowymi i wszystkie dostępne na stronie narzędzia oraz usługi temu właśnie podporządkowują);
• wortale (portale, których treść jest spójna, nie wybiega poza określoną tematykę);
• blogi (strony o charakterze dziennika);
• fora (strony służące dyskusji i wymianie opinii).

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Strona internetowa nierzadko łączy w sobie teksty, zdjęcia, filmy, muzykę, ankiety, interaktywne gry i wiele innych elementów, które sprawiają, że może ona być często odwiedzana, jak i również może służyć do zbierania informacji. Żadne inne medium nie daje tylu możliwości naraz. Teraz, w dobie miniaturyzacji, nie mają już uzasadnienia argumenty, że prasę czy radio można wziąć ze sobą np. do pociągu. Mały laptop, palmtop czy zaawansowany telefon komórkowy również zabieramy, gdy udajemy się w podróż. Na każdym z tych urządzeń swobodnie przeglądamy strony internetowe. Jest to możliwe nawet w samolotach wyposażonych w WiFi.

Polecamy: Jak założyć własna firmę

Artykuł jest fragmentem książki E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie autorstwa Michała Łebkowskiego. Wydawnictwo Onepress.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Emmerson Nieruchomości

Emmerson Twój Partner w Nieruchomościach.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »