| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Regulamin sklepu internetowego po zmianach z grudnia 2014 r.

Regulamin sklepu internetowego po zmianach z grudnia 2014 r.

Regulamin sklepu internetowego należy dostosować do zmian, które weszły w życie 25 grudnia 2014 r. Główne modyfikacje to wydłużenie terminu na odstąpienie od umowy z 10 dni do 14 dni, doprecyzowanie obowiązków informacyjnych oraz problemu zwrotu kosztów przesyłki w przypadku odstąpienia od umowy.

Sprzedaż internetowa

Sprzedaż z tradycyjnych sklepów częściowo została przeniesiona do sklepów internetowych. Zapewne prowadzenie firmy on-line jest mniej kosztowne, bowiem częstokroć odpada konieczność wynajęcia dużych powierzchni usługowych czy magazynowych. Konsumenci również chętnie korzystają z usług on-line, moją możliwość porównania ceny i dostawy towaru bezpośrednio do domu. Może zdarzyć się jednak i tak, że zamówiony towar nie będzie spełniał oczekiwań konsumenta. Może też się okazać, że jest to towar w złym rozmiarze lub zwyczajnie się nie podoba. Dodatkowo konsument ma prawo wiedzieć co kupuje i od kogo.

Regulamin sklepu internetowego

Ochronie konsumentów w sieci służą regulaminy sklepu internetowego. Większość użytkowników Internetu i zwolenników szybkich zakupów drobny druczek odstręcza. Najczęściej korzysta się z niego, gdy pojawia się jakiś problem czy chęć zwrotu  zakupionego produktu.

Zmiany z 25 grudnia 2014 r.

Z dniem 25 grudnia 2014 r. weszła w życie ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta nakładająca liczne obowiązki na przedsiębiorców, w tym świadczących sprzedaż w sklepach internetowych. Najprostszym sposobem wprowadzenia zmian dla świadczącego sprzedaż przez Internet jest przygotowanie regulaminu sklepu internetowego uwzględniającego wszelkie  wymogi ustawowe.

Jak założyć własny sklep internetowy - 5 kroków

Potwierdzenie zapoznania się z regulaminem

Zanim pokrótce je omówię, chcę przybliżyć Państwu czym jest ów regulamin. Zgodnie z postanowieniami kodeksu cywilnego regulamin jest wzorcem umownym czyli narzuconym przez jedną ze stron kontraktem, który w przypadku spełnienia określonych warunków wywołuje skutki dla konsumenta. By konsument był związany postanowieniami takiej umowy, regulamin musi zostać udostępniony przed zawarciem umowy w taki sposób, że konsument może przechowywać regulamin i odtwarzać bez znacznych trudności - kodeks cywilny mówi o odtwarzaniu w zwykłym toku czynności. Dobrze jest umożliwić ściąganie regulaminu na dysk twardy użytkownika sklepu, najlepiej w dostępnym dla wszystkich formacie. Z reguły zamieszczenie regulaminu na stronie internetowej spełnia określone kryteria, dla celu bezpieczeństwa internetowego przedsiębiorcy zalecałabym jednak opcję zaznaczania potwierdzenia zapoznania się z regulaminem przed dokonaniem transakcji.

Zadaj pytanie na FORUM

Obowiązki informacyjne

Na właścicielu sklepu internetowego ciąży szereg obowiązków informacyjnych, te zapisy powinny znaleźć się w regulaminie - chodzi o informacje precyzyjne, wyczerpujące ale jednocześnie napisane prostym i nieskomplikowanym językiem, dotyczące (m.in.) cech rzeczy i świadczonych usług, uprawnienia konsumenta do odstąpienia od umowy, obowiązku poniesienia kosztów zwrotu rzeczy. Dodatkowo prowadzący sklep internetowy jest zobowiązany poinformować o głównych cechach towaru, swoich danych tj. nazwa, adres, mail czy telefon.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radcy Prawnego Macieja Kaflińskiego

specjalizuje się w prawie cywilnym, handlowym gospodarczym i finansowym

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »