| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Nowe prawo konsumentów i obowiązki e - sklepów

Nowe prawo konsumentów i obowiązki e - sklepów

Już za niecałe 3 miesiące wejdą w życie nowe przepisy o prawach konsumenta. Zmienią się przede wszystkim obowiązki przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe. Wprowadzone zostaną nowe regulaminy i wzory umów. Od grudnia 2014 r. konsument będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość.

Podczas wydarzenia obecni byli również przedstawiciele sklepów internetowych, którzy w trakcie debaty omówili, jak przygotowują się do wdrożenia nowych przepisów.

Przy implementacji postanowień nowej ustawy, właściciele e-sklepów nie powinni zapominać o przeszkoleniu Działu Obsługi Klienta z zakresu stosowania nowych procedur. Oczywiście nowa ustawa niesie za sobą korzyści zarówno dla sprzedawców internetowych, jak i konsumentów. Mając jednak na uwadze IV kwartał i gorący okres przedświąteczny, gdzie sklepy internetowe koncentrują się na efektywnej promocji i maksymalizowaniu sprzedaży, data wejścia w życie ustawy, czyli 25 grudnia 2014 stanie się kłopotliwym obowiązkiem. Warto, by tego rodzaju zmiany były zaplanowane w czasie mniejszej aktywności zakupowej – czas przed Gwiazdką jest jej absolutnym szczytem – komentuje Agnieszka Nowicka AROMEDA Sp. z o.o., Szef Działu Sprzedaży i Marketingu Online marki PAT&RUB

Spotkanie zakończyło się wspólną debatą z udziałem publiczności i zaproszonych gości. Zebrani goście zastanawiali się, czy dostosowanie polskich przepisów do wymogów unijnej dyrektywy otwiera przed polskimi sprzedawcami i konsumentami nowe możliwości. Będziemy mogli to zweryfikować już w przyszłym roku. Wszystko wskazuje jednak na to, że przejrzyste i wygodne zakupy przyczynią się do dynamicznego rozwoju rynku.

Konferencja odbyła się pod honorowym patronatem Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce oraz Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zobacz również: Nowe prawa konsumenta a obowiązki przedsiębiorców

Zmiany korzystne z punktu widzenia konsumentów:

  • rozbudowanie obowiązków informacyjnych przedsiębiorców

Jasna informacja o kosztach już w momencie podejmowania decyzji o zakupie to istotniejsza zaleta zwiększenia obowiązków informacyjnych. Kupujący musi wiedzieć, że jego decyzja wiąże się z koniecznością zapłaty, a co więcej podana kwota powinna być pełna i ostateczna. Konsument nie pokrywa kosztów, o których się go nie powiadomi!

Informacje mogą być przekazywane za pomocą specjalnego formularza, za pomocą którego klient potwierdzi, że się z nimi zapoznał lub za pomocą poczty elektronicznej. Moment przekazanie informacji to „chwila wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość” – może to być kliknięcie na przycisk „włóż do koszyka” lub „zapłać”.

W przypadku sporu to na e-sklepie będzie leżał ciężar udowodnienia przekazania informacji w sposób jasny i zrozumiały.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Tabędzka

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »