Inne zmiany w e-handlu
Przedsiębiorcy prowadzący e-sklepy powinni dokładnie zapoznać się ze zmianami, jakie będą musieli wprowadzić w regulaminach i systemach sprzedaży. W ramce poniżej prezentujemy najważniejsze z nich, nieomówione dotychczas w artykule.
1. Odpowiedzialność za uszkodzenia powstałe w trakcie transportu będzie ponosił sprzedawca. 2. Formularze zamówień nie będą mogły być wypełniane automatycznie - wszystkie pola będą musiały być puste, żeby klient mógł samodzielnie zdecydować, co wybierze. 3. Warunki sprzedaży muszą mieć formę pisemną. 4. Spory między klientem a sklepem każdorazowo będą rozstrzygane przed sądem właściwym dla kraju kupującego. 5. W przypadku zwrotu towaru przez klienta sprzedawca może wstrzymać się z wypłatą pieniędzy do momentu zweryfikowania, czy towar nie uległ zniszczeniu lub nie stracił na wartości. 6. Pojawi się możliwość zwrócenia przez klienta zakupionych “treści cyfrowych”, jednak wyłącznie przed pobraniem ich z serwera. 7. Wydłużony zostanie okres domniemania wady rzeczy sprzedanej z 6 do 12 miesięcy - oznacza to, że w sytuacji uszkodzenia towaru w tym czasie, to na sprzedającym ciąży obowiązek udowodnienia, że produkt był sprawny w momencie kupna. |
Obowiązki przedsiębiorcy przy zawieraniu umowy na odległość
reklama
reklama
Autor: Ewa Kozak specjalista d/s księgowości wfirma.pl