| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

e-sklep

Nazwa dla sklepu internetowego – jak ją wybrać?

Aktualizacja: 17.11.2011

Wydaje się, że wybór nazwy dla sklepu internetowego to najważniejsza decyzja marketingowa dokonana przez osobę, która chce rozkręcić e-biznes. Jest to tylko w połowie prawda, gdyż o sukcesie sklepu decyduje wiele czynników, między innymi codzienna ciężka praca, dobrze dobrany zespół czy odpowiednio dobrana taktyka. Mimo to odpowiednia nazwa sklepu pomoże na początku przeprawy przez gąszcz konkurencji, jak i w późniejszym rozwoju marki. Jak więc wybrać odpowiednią markę i na co zwracać uwagę? »

Jak dostosować skalę ocen w badaniach marketingowych on-line?

Aktualizacja: 17.11.2011

Wspominaliśmy już o ocenach i skalach ocen w ankietach on-line. Przypomnijmy, że odpowiedni dobór właściwych pytań oraz dostosowana do tego skala ocen pomoże nam zebrać jak najwięcej wiarygodnych informacji z ankiety. Ponadto dobrze dobrana skala ocen w znacznym stopniu ułatwi respondentom odpowiedzi na zadawane im pytania. O czym jeszcze pamiętać podczas doboru skali ocen? »

Jak zaprojektować skalę ocen do badania marketingowego on-line?

Aktualizacja: 17.11.2011

Pytania ankietowe mogą być proste, niestety proponowane odpowiedzi już nie do końca. Jeśli ankietowany nie może z proponowanych odpowiedzi wybrać taką, która w największym stopniu odzwierciedla jego odczucia, być może opuści ankietę lub udzieli odpowiedzi na „chybił-trafił”. Aby więc ankieta była jak najlepsza, należy ułożyć nie tylko spójne i konkretne pytania, ale również zaproponować odpowiednio dobrane propozycje odpowiedzi. Jak to zrobić? »

Jak sformułować pytania w ankietach on-line?

Aktualizacja: 17.11.2011

Ankiety marketingowe polegają na zadawaniu pytań ankietowanym. Odpowiedzi na większość pytań są dla firm bardzo cenne, gdyż mogą one rozwijać się w kierunku, w którym podążają potencjalni klienci. Niestety w większości przypadków ankiety są niemiarodajne, a główną przyczyną są przede wszystkim źle dobrane pytania. Jak więc formułować pytania, aby ankieta była w jak największym stopniu skuteczna? »

Jak odpowiednio zbudować miarodajną ankietę on-line?

Aktualizacja: 17.11.2011

Ankiety on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji, ale nieprawidłowe skonstruowanie badania może sprawić, że wydane pieniądze wylądują w błocie. Najważniejsze jest odpowiednie skonstruowanie ankiety, dobranie odpowiednich pytań i zadbanie o szczegóły. Dopiero wtedy wyniki ankiety będą dla nas przydatne, a ankieterzy zadowoleni. Na jakie detale zwrócić uwagę? »

Jak prawidłowo zaprojektować badanie on-line?

Aktualizacja: 17.11.2011

Badania marketingowe on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji. Informacje te, jeśli są konkretne i rzeczowe mogą w znacznym stopniu pomóc w rozwinięciu przedsiębiorstwa. Dzięki dobrze skonstruowanym ankietom możemy poznać opinię użytkowników na temat naszej strony internetowej, oferty czy obsługi. Jeśli więc chcemy w jak największym stopniu zadowolić naszych klientów, słuchajmy co mają nam do powiedzenia. Jak rozpocząć projekt badania on-line? »

Ankieta on-line – czy jest ważna w e-biznesie?

Aktualizacja: 17.11.2011

Spece od marketingu niemal każdego dnia stają przed zadaniem zbadania rynku. Oczywiście badanie musi być dokładnie wycelowane w konkretną grupę odbiorców, aby sprawdzić, jakie relacje występują między odbiorcami a konkretnym szczeblem rynku. Najpopularniejszą formą takiego badania są oczywiście ankiety, ostatnio coraz częściej przeprowadzane drogą elektroniczną. Na czym to wszystko polega i jaki ma wpływ na e-biznes? »

Klienci sklepów internetowych – na jakie typy się dzielą?

Aktualizacja: 17.11.2011

Dla wielu osób klient to klient: przychodzi do sklepu, ogląda półki, kupuje lub wychodzi – proste. Prawda jest jednak taka, że klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów. Nie jest to może zbyt grzeczne, segregować klientów i przypisywać ich do danej grupy, ale poznanie typu klienta już na starcie pomoże nam sprostać jego wymaganiom i sprawić, aby był zadowolony nie tylko z zakupionego towaru, ale i z obsługi sklepu. Jak więc podzielić klientów na grupy? »

Brak magazynu dla e-sklepu – czy taki biznes ma szansę przetrwania?

Aktualizacja: 17.11.2011

Wiele osób, które mają w planach otworzenie własnego e-biznesu opartego na sklepie internetowym myśli, że sprawa magazynowania towarów ich nie dotyczy. Przecież na początku nie będą dużo sprzedawać lub oferowane przez te osoby towary są niewielkie i można je trzymać w domu. Jeśli planujemy sukcesy i rozwój, takie myślenie szybko pozbawi nas marzeń. Dlaczego? Czy własny magazyn jest niezbędny? »

Przeskalowanie biznesu i konta premium – czy to ma sens?

Aktualizacja: 17.11.2011

Przedsięwzięcia określane mianem e-biznesu mogą być skalowane na wiele najróżniejszych sposobów, w zależności od modelu i rodzaju biznesu w jakim się rozwijają. Jeśli dany serwis opiera swoje przychody na reklamie i chce je rozwinąć, wystarczy że wprowadzi lub rozszerzy dział sprzedaży, by zyskać nowe źródło przychodów. Jak to działa w praktyce? »

Jak zdywersyfikować przychody w e-biznesie?

Aktualizacja: 17.11.2011

Wydaje się, że sklep internetowy powinien zarabiać jedynie na sprzedaży. Owszem, to główne źródło dochody, ale stabilny i prężnie rozwijający się biznes Internetowy jest w stanie zarabiać w kilku miejscach. Najlepiej, jeśli poszczególne modele przychodów wzajemnie się uzupełniają. Jeśli więc dopiero wkraczamy w sferę e-biznesu, już na początku zadbajmy o to, aby stworzyć dodatkowe i co ciekawe, równie wydajne źródła dochodów. Jak to zrobić? »

Sklep internetowy – jak wymyślić nazwę i przebrnąć przez formalności?

Aktualizacja: 17.11.2011

Otwarcie sklepu internetowego to dość skomplikowany proces. Nikt nie jest w stanie w ciągu jednego dnia załatwić wszystkich formalności i dopilnować wszystkich spraw. Oprócz określenia źródeł dostaw i miejsca magazynowania towarów musimy przecież zadbać o sam sklep, a przede wszystkim wymyślić do niego nazwę. Oprócz tego należy załatwić sprawy formalne i zakupić odpowiednie oprogramowanie. O czym należy przy tym pamiętać? »

Pierwszy sklep internetowy – jak poczynić pierwsze kroki?

Aktualizacja: 17.11.2011

Wystartowanie z własną firmą nie jest łatwe. W świecie e-biznesu również nie jest tak różowo, jakby mogło się to wydawać. W świecie wirtualnym również musimy przejść przez sito formalności i biurokracji, ale stosując się do odpowiednich zasad i wskazówek wszystko jest osiągalne i realne. Jak więc uruchomić sklep internetowy? O czym należy pomyśleć na początku? »

Usługi dodatkowe – czy warto rozszerzać spektrum ofertowe w e-firmie?

Aktualizacja: 17.11.2011

Otwierając sklep, czy to tradycyjny, czy też internetowy warto zastanowić się, jakie towary czy usługi będziemy w nim sprzedawać. W dzisiejszych czasach sztywne trzymanie się standardów nie przyniesie nam sukcesów, gdyż potencjalny klient chce być zaskakiwany i rozpieszczany. Aby stworzyć klientowi ofertę kompletną, możemy pokusić się o dodatkowe towary i usługi z dziedzin pokrewnych. O co w tym chodzi? »

Model biznesowy skalowalnego biznesu – jak go zbudować?

Aktualizacja: 17.11.2011

Podstawą każdego przedsięwzięcia i warunkiem sprawnego działania jest zrozumiały i przejrzysty model biznesowy. Bez znaczenia, czy będziemy działać w starym, tradycyjnym biznesie, czy też otworzymy się na nowe kanały dystrybucji, przede wszystkim w sklepach internetowych, musimy doskonale wiedzieć, z jakich źródeł będą pochodziły nasze dochody i jak je „opanować”. Czy odpowiednia strategia dotycząca finansów jest niezbędna? »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Ostaszewska

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »