| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Rozpoczęcie działalności w Internecie

Rozpoczęcie działalności w Internecie

Jednym ze sposobów sprzedaży jest handel elektroniczny, którego popularność wśród klientów rośnie z roku na rok. Co jest potrzebne małej firmie do rozpoczęcia działalności w Internecie?

Według raportu firmy Cushman & Wakefield Global Perspective on Retail sprzedaż internetowa w Polsce stanowiła w 2013 roku 4,6 proc. całkowitej sprzedaży. Pod tym względem zajmujemy 14. miejsce na świecie. W ciągu ostatnich pięciu lat handel on-line wzrósł o ponad 15 proc.

Ministerstwo Gospodarki podaje, że w pierwszej połowie 2013 roku 98 proc. polskich małych i średnich przedsiębiorstw deklarowało, że wykorzystuje Internet w działalności gospodarczej. Blisko połowa posiadała własną stronę internetową. Do realizacji handlu elektronicznego przyznawało się 31 proc. mikrofirm, 24 proc. średnich i 18 proc. małych.

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

Sprzedaż przez Internet wymaga odpowiedniej infrastruktury techniczno-organizacyjnej w firmie. – Nie każdy musi jednak od razu tworzyć własny sklep internetowy. Pierwszym krokiem do prowadzenia handlu elektronicznego jest udostępnienie na stronie internetowej katalogu produktów oraz umożliwienie klientom dokonywania zamówień w formie elektronicznej, np. mailowo, albo za pomocą odpowiedniego formularza – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.

Innym rozwiązaniem jest zautomatyzowanie procesu obsługi klientów za pomocą aplikacji do przetwarzania zamówień. Wdrożenie takich rozwiązań w firmie może być kosztowne, dlatego alternatywą dla małych firm są wszelkie ogólnodostępne serwisy aukcyjne i platformy pośredniczące w handlu elektronicznym.

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

Najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest stworzenie własnego sklepu internetowego. Dzięki niemu można zautomatyzować w firmie także inne procesy towarzyszące sprzedaży np. proces księgowania i fakturowania, zarządzania zapasami czy zakupami, a także dokonywanie płatności.

Sprzedaż przez Internet to także doskonała okazja do poznania opinii wśród własnych klientów. Po dokonaniu transakcji można wysłać im ankietę lub link do interaktywnego formularza i poprosić o ocenę transakcji i samego sklepu.

Obowiązki przedsiębiorcy przy zawieraniu umowy na odległość

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kamil Jarosz

Ekspert z zakresu marketingu i PR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »