| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

Regulamin sklepu internetowego powinien obowiązkowo zawierać elementy określone w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Stworzenie regulaminu sklepu internetowego nie jest sprawą łatwą. Na co uważać przy tworzeniu regulaminu sklepu internetowego?

Zawieranie, zmiana i rozwiązanie umowy

Niezwykle ważną częścią regulaminu sklepu internetowego są zapisy dotyczące zawierania, zmiany oraz rozwiązywania umowy. Tworząc tą część regulaminu należy bezwzględnie przestrzegać praw konsumentów, które określają m.in.:

  1. Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. 2000 nr 22 poz. 271 ze zm.)
  2. Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176 ze zm.)
  3. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.)
  4. Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800 ze zm.)

Konsument w przypadku zawarcia umowy na odległość może od niej odstąpić bez podania przyczyn deklarując to na piśmie w terminie 10 dni od wydania rzeczy, liczonym od objęcia w faktyczne władanie rzeczy, a nie wydania rzeczy przez przedsiębiorcę kurierowi. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy pod warunkiem przekazania  przedsiębiorcy oznaczonej sumy. W razie odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.

Przedsiębiorca, zawierając z klientem umowę na odległość, ma obowiązek poinformować go na piśmie o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. Najlepszym sposobem będzie dołączenie takiej informacji do przesyłki pamiętając, że taka informacja powinna być przez przedsiębiorcę podpisana.

Zobacz: O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

Podanie informacji o prawie do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni na stronie internetowej lub w rozmowie telefonicznej nie jest wystarczające, należy bowiem do jednego z obowiązków informacyjnych sprzedawcy względem.

Jeśli przedsiębiorca nie poda takiej informacji w formie pisemnej, konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 3 miesięcy od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia.

Inne zagadnienia

W części regulaminu dotyczącej innych zagadnień możliwe jest opisanie zasad udzielania gwarancji na sprzedawane przez sklep produkty oraz postępowania w przypadku reklamacji. Powinny się w nim również znaleźć zasady dotyczące zmiany regulaminu.

Czego nie można umieszczać w regulaminie?

Informacje na temat zapisów, które nie powinny się znajdować w regulaminie znajdziesz w tekście – Co nie powinno znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego?

Zobacz: e-sklep

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Maziarz

Adwokat w UK (solicitor)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »