| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > E-commerce: sklep internetowy czy tradycyjny?

E-commerce: sklep internetowy czy tradycyjny?

E-commerce. Prowadzenie e-firmy nie tylko wiążę się z ponoszeniem niższych kosztów niż w przypadku tradycyjnych przedsiębiorstw. Pozwala przenieść na kupującego niektóre obowiązki sprzedawcy.

Działalność on-line jest ukierunkowana na szybkie zdobycie klientów oraz nowych segmentów w skali krajowej i międzynarodowej. Internet pozwala na poznanie potrzeb i potencjału kupujących, jest  środkiem dla wzmocnienie akcji promocyjnych. Sieć  www  pozwala przesunąć wiele zadań firmy na klienta.  Elektroniczny system obsługi zamówień, reklamacji  i informacji jest zarówno praktycznym rozwiązaniem jak  i trudnością dla wielu osób i firm. 

Oszczędności z prowadzenia firmy on-line to niższe koszty utrzymania i prezentacji produktów. Wprowadzenie systemu zamówień elektronicznych oraz obsługi na zamówienie pozwala rozwinąć system sprzedaży i ograniczyć jego koszty. Hipermarkety i galerie handlowe działające w Polsce wymagają znacznie wyższych nakładów dla utrzymania firmy niż portale internetowe.  Wprowadzenie na polski rynek platform handlowych o zasięgu międzynarodowym przyciąga wiele firm, plany rozwoju dotyczą wprowadzenia firm na portale współpracujące, reprezentacyjne oraz do baz ogłoszeń i danych.

Polecamy: Obowiązki prawne sklepu internetowego

Działalność on-line pozwala firmie na wysoka elastyczność i dostosowanie się do rynku oraz konkurencji. Wymiana oferty, prezentacja nowości oraz  baza informacji i galeria realizacji jest prowadzona przy znacznie niższych kosztach. Efekt to wprowadzanie ofert czasowych, zgodnych z trendami na szeroką skalę. Przy ułatwionej wymianie produktów prezentacja nowości jest szybsza i  łatwiejsza. Klienci szukają produktów zgodnych z trendami, okresowych. Niestety prowadzenie tylko takiej polityki produktowej jest nadmiernym obciążeniem dla firm, wizerunek sprzedawcy jest niestabilny i trudny do oceny.

Elastyczność firm on-line jest wykorzystywana dla  wzmocnienia marki, wiele dostosowań przynosi wymierne korzyści. Szybkość dostosowań cenowych czy kosztowych jest w firmach internetowych zaletą. Możliwość wymiany asortymentu oraz wzbogacenie oferty przy ograniczonych kosztach i czasie pracy pozwala na szybszy rozwój i większe zaangażowanie w grę rynkową i konkurencyjną. 

Polecamy: E-commerce - jak zacząć?

Przez ostatnie lata widać wzmacniającą się rywalizacje i konkurencje firm on-line i firm klasycznych.  Decyzje konsumentów o wyborze sposobu zakupu opierają się na  podejściu do obsługi klientów, cenach oraz ofercie produktowej.  Bezpieczeństwo zakupów jest jednym z priorytetów, zaufanie jest ukierunkowane na  tradycyjna sprzedaż. Obecnie prowadzone programy dla bezpieczeństwa i rozwoju rynku płatności, przelewów  w ciągu najbliższych lat będą oceniane,  wyceniane przez firmy i klientów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

KPMG

Firma Doradcza KPMG

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »