| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > E-commerce - jak zacząć?

E-commerce - jak zacząć?

E-commerce. Już tylko nieliczne sklepy stacjonarne nie są obecne w internecie. Eksperci wyjaśniają od czego zacząć prowadzenie działalności gospodarczej w internecie?

E-commerce

Właściciele tradycyjnych sklepów coraz częściej przenoszą swoją działalność z ulicy do Internetu. Decyzja o otwarciu e-biznesu lub o dostosowaniu swojej firmy do rzeczywistości wirtualnej nie jest łatwa, jednak wydaje się być naturalnym krokiem na drodze do rozwoju przedsiębiorstwa. Zanim rozpoczniemy sprzedaż w Internecie warto zastanowić się, który kanał dystrybucji jest najbardziej dopasowany do profilu naszej działalności.

Prosta samodzielność

Jeśli rozpoczynamy naszą przygodę z działalnością e-commerce, najłatwiejszym sposobem będzie założenie konta na jednej z popularnych witryn handlowych np. allegro.pl i eBay. - Jest to idealna propozycja dla tych, którzy jeszcze nie do końca odnajdują się w wirtualnym świecie, bariera wejścia jest bardzo niska, ponieważ są to stosunkowo proste w użyciu narzędzia” – mówi Jakub Wietrzyk specjalista od nowych technologii wfirma.pl. Niestety platformy handlowe mają również swoje wady. Pamiętajmy, że są to miejsca sprzedaży masowej, gdzie bardzo trudno jest się wyróżnić spośród innych sprzedawców oferujących towar z tej samej kategorii. Dlatego powinniśmy dokładnie przemyśleć czym wyróżnia się asortyment, który proponujemy naszym klientom. Niezależnie od tego czy cechuje go wyjątkowa jakość, oryginalna estetyka czy najniższa cena, właśnie w ten sposób powinniśmy podkreślać jego walory.

Polecamy: Nowa dyrektywa unijna dla sklepów internetowych

Sklep w pudełku

Bardziej zindywidualizowaną formę biznesu internetowego oferują nam platformy sklepów hostowanych. Wybierając takie rozwiązanie koszty prowadzenia e-biznesu są nieco większe niż w przypadku allegro czy ebay, jednak wciąż jest to wydatek nieporównywalnie mniejszy od tego związanego z prowadzeniem tradycyjnego handlu. - Dzięki sklepom hostowanym można zapomnieć o aktualizacjach. Wszystkim zajmuje się producent oprogramowania uzupełniając swój produkt o nowe rozwiązania najczęściej dostępne bez dodatkowych opłat – mówi Jakub Wietrzyk. Decydując się na tego typu usługę nie musimy się też martwić o trudną administrację serwerami, otrzymujemy wiele przydatnych narzędzi. I tak korzystając np. z platformy shoper.pl lub clickshop.pl zintegrowanej z wfirma.pl połączyć proces przyjmowania zamówień z wystawianiem dokumentów sprzedaży i księgowością internetową, dzięki czemu sprzedawca zwolniony jest z przepisywania danych kontrahenta ręcznie – dodaje ekspert. Warto jednak wiedzieć, że wybierając platformy sklepów hostowanych cała promocja prowadzonego w ten sposób e-sklepu jest całkowicie w rękach sprzedawcy. Dlatego będzie nam łatwiej, jeśli działania e-commerce na platformach hostingowych są rozszerzeniem tradycyjnego handlu firmy.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Kobyliński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK