REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

E-faktura w e-biznesie – jakie są korzyści takiego rozwiązania?

Kamil Rogala
Największy koszt dla przedsiębiorców związany z rozliczaniem podatku VAT dotyczy samych faktur
Największy koszt dla przedsiębiorców związany z rozliczaniem podatku VAT dotyczy samych faktur

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu przedsiębiorców, samo słowo VAT przyprawia o zawrót głowy i zwiększa ciśnienie. Niestety w naszym kraju od wielu lat to konieczność. Z punktu widzenia Skarbu Państwa, ten znienawidzony przez wielu VAT jest jednym z najskuteczniejszych źródeł dochodów. Niestety od podatku VAT nie uciekniemy, ale z pewnością możemy usprawnić cała procedurę i co najważniejsze, zmniejszyć związane z nią koszty.

Według statystyk, szacuje się, że wpływy z podatku VAT do skarbu państwa to około 40% całości przychodów państwa. Nic więc dziwnego, że procedury związane z podatkiem VAT są tak restrykcyjne i niestety dla wielu przedsiębiorstw bardzo niewygodne. O ile dla Skarbu Państwa VAT to ogromne źródło dochodu, dla przedsiębiorcy jest to niemiły obowiązek i niestety spore koszty związane nie tylko z samą stawką VAT, ale i całą otoczką związaną z jego rozliczaniem.

REKLAMA

Największy koszt dla przedsiębiorców związany z rozliczaniem podatku VAT dotyczy samych faktur. Sprzedawca, również ten działający w środowisku wirtualnym, jest zobowiązany do wystawiania i wysyłania faktur w formie papierowej, a jak wiadomo wiąże się to ze sporymi kosztami biorąc pod uwagę większą serię. Po pierwsze koszty wiążą się z samym papierem i tuszami do drukarki, a także logistyką związaną z wysyłaniem faktur pocztą lub kurierem.

Zobacz również: Jak pozbyć się brudu z firmowego komputera?

REKLAMA

Jakby tego było mało, faktury trzeba przechowywać w archiwum przez okres około 6 lat, a to wiąże się z kolejnymi kosztami związanymi z archiwizacją i przechowaniem. Co ciekawe, nie tylko sprzedawca ma tego typu problemy, ale również nabywca, jeśli prowadzi działalność gospodarczą a nabywany towar ma być elementem tejże działalności. Zazwyczaj nabywca po otrzymaniu faktury papierowej musi ją ręcznie wprowadzić do systemu finansowo-księgowego, a następnie przechowywać przez wspomniany już okres około 6 lat.

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem powyższych problemów może być wprowadzenie faktur elektronicznych. Tego typu rozwiązanie znacząco przyspieszy i ułatwi proces wystawiania i przesyłania faktur. Przyspieszenie i ułatwienie tego procesu z pewnością obniży również koszty związane z wystawianiem, przesyłaniem i przechowywaniem tego typu faktur. Faktury w formie elektronicznej można przechowywać np. na nośniku cyfrowym. Na jednym takim nośniku zmieści się kilkadziesiąt tysięcy faktur, podczas gdy papierowe faktury w tej samej ilości zajmowałyby ogromną powierzchnię.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

E-faktury to również automatyzacja procesu księgowania faktur oraz znaczne ułatwienie ich przechowywania i przeszukiwania. Posiadając kilka tysięcy faktur papierowych, znalezienie pojedynczego egzemplarza w takim gąszczu jest dość trudne i czasochłonne. W przypadku faktur elektronicznych wystarczy wpisać datę lub inne słowo kluczowe, by po sekundzie znaleźć poszukiwany egzemplarz.

Sprawdź też: USB 3.0 – czym charakteryzuje się nowy standard?

Faktury elektroniczne mogą być stosowane zarówno przez duże koncerny, jak i niewielkie przedsiębiorstwa, nawet jednoosobowe. Co prawda pewną barierą może być początkowy koszt wdrożenia systemu elektronicznych faktur, jednak późniejsze oszczędności i ogromny komfort użytkowania systemu z pewnością są warte początkowej inwestycji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

    "Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

    Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

    W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

    Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

    12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

    Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

    Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

    REKLAMA

    Branża HoReCa nie jest w najlepszej kondycji. Restauracja z Wrocławia ma 4,2 mln zł długów

    Branża HoReCa od pandemii nie ma się najlepiej. Prawie 13,6 tys. obiektów noclegowych, restauracji i firm cateringowych w Polsce ma przeterminowane zaległości finansowe na ponad 352 mln zł. 

    Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

    Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

    Coraz więcej firm ma w planach inwestycje – najwięcej wśród średnich, co trzecia. Co to oznacza dla gospodarki

    Czwarty kwartał z rzędu rośnie optymizm wśród przedsiębiorców, co oznacza powrót do normalności jakiego nie było od czasów pandemii. Stabilność w pozytywnych nastrojach właścicieli i kadry zarządzającej firmy dobrze rokuje dla tempa wzrostu polskiej gospodarki.

    KPO: Od 6 maja 2024 r. można składać wnioski na dotacje dla branży HoReCa - hotelarskiej, gastronomicznej, cateringowej, turystycznej i hotelarskiej

    Nabór wniosków na dotacje dla branży hotelarskiej, gastronomicznej i cateringowej oraz turystycznej i kulturalnej w ramach Krajowego Planu Odbudowy ogłoszono w kwietniu 2024 r. Wnioski będzie można składać od 6 maja 2024 r. do 5 czerwca 2024 r.

    REKLAMA

    Ile pracuje mikro- i mały przedsiębiorca? 40-60 godzin tygodniowo, bez zwolnień lekarskich i urlopów

    Przeciętny mikroprzedsiębiorca poświęca dużo więcej czasu na pracę niż przeciętny pracownik etatowy. Wielu przedsiębiorców nie korzysta ze zwolnień lekarskich i nie było na żadnym urlopie. Chociaż mikroprzedsiębiorcy zwykle zarabiają na poziomie średniej krajowej albo trochę więcej, to są zdecydowanie bardziej oszczędni niż większość Polaków.

    Duży wzrost cyberataków na świecie!

    Aż 28 proc. O tyle procent wzrosła liczba ataków cyberprzestępców. Hakerzy stawiają także na naukę i badania oraz sektor administracyjno-wojskowy. W Europie liczba ataków ransomware wzrosła o 64 proc. Jest się czego obawiać. 

    REKLAMA