REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto komunikować się z mediami?

Kamil Rogala
Marki, które osiągnęły już status „kultowej” mogą w dużym stopniu ograniczyć działania marketingowe
Marki, które osiągnęły już status „kultowej” mogą w dużym stopniu ograniczyć działania marketingowe

REKLAMA

REKLAMA

Komunikować się z mediami czy nie? – to pytanie zadaje sobie wielu zarówno świeżych, jak i już doświadczonych przedsiębiorców i właścicieli e-biznesu. Co ciekawe, odpowiedź w żadnym z przypadków nie jest jednoznaczna. Tak czy inaczej, dobrze przeprowadzona kampania w mediach może być prawdziwą trampoliną do sukcesu. Należy jednak uważać, gdyż każdy błąd może odbić się negatywnie na wizerunku firmy.

REKLAMA

Marki, które osiągnęły już status „kultowej” mogą w dużym stopniu ograniczyć działania marketingowe i zabieganie o zainteresowanie mediów. Firmy kultowe samoistnie wzbudzają spore zainteresowanie i każda nowinka wypływająca z danej marki jest szeroko komentowana w świecie mediów, zarówno on-line jak i off-line. Przykładem mogą być na przykład znane firmy oferujące najnowsze modele telefonów. W większości przypadków to media zgłaszają się do firmy po nowe informacje, które z pewnością zainteresują fanów i użytkowników danej marki.

REKLAMA

Tego typu sytuacja jest idealna dla znanych marek, którymi interesują się media zarówno elektroniczne, jak i te papierowe. Firma nie musi zabiegać o zainteresowanie, wystarczy że będzie odpowiednio podsycać zainteresowanie mediów. Niestety jest też negatywna strona. W przypadku potknięcia firmy, jest ona narażona na ostrą krytykę ze strony mediów i nawet próby milczenia i przeczekania problemów z pewnością zostaną skomentowane, a to nie wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy. A jak to powinno wyglądać w przypadku firm nowych?

Zobacz również: Czy sklep internetowy musi… sprzedawać?

REKLAMA

Firmy nowe mają dwie możliwości. Albo zabiegać o uwagę mediów, co czasem jest odbierane jak narzucanie się co z kolei nie prowadzi do dobrych relacji, albo praca na uboczu i zdobywanie zaufania. W tym drugim przypadku powściągliwość i cierpliwość może zaowocować dość szybko. Ponadto, będąc nowym graczem na rynku nikt nie spodziewa się po nas „cudów”, a wszelkie pozytywne przejawy są odbierane jako zaskoczenie. Jeśli jednak będziemy się intensywnie reklamować, każde potknięcie będzie bezlitośnie wytykane palcami.

Jeśli już zdecydujemy się na kampanię w mediach i działania public relations musimy poznać, jak działa ten świat i odpowiednio się w nim zaaklimatyzować. Pamiętajmy, że media, a w tym dziennikarze, redaktorzy i blogerzy działają według własnych zasad, które również warto poznać. Co najważniejsze, zawsze bierzmy pod uwagę to, że dziennikarze i redaktorzy mogą otrzymywać do kilkudziesięciu maili dziennie, więc zainteresowanie go naszym tematem może być dość trudne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Sprawdzony i powielony pomysł na e-biznes – recepta na… porażkę?

Z drugiej strony, nachalne próby zainteresowania mogą mieć odwrotne skutki, a nasze maile w ciągu sekund trafią do folderu kosz, a adres trafi na czarną listę. Najważniejsza jest cierpliwość i odpowiedni dobór środków, które nie sprawią, że nasz adres, marka i produkty będą kojarzyły się z nachalnością, kiczem i tandetą.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA