| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Marketing partyzancki w e-biznesie – na czym to polega i czy się sprawdzi?

Marketing partyzancki w e-biznesie – na czym to polega i czy się sprawdzi?

Na czym może polegać marketing partyzancki? Czy to ma jakikolwiek związek z wojskiem? Oczywiście nie, ale w dzisiejszych czasach wojna z konkurencją, niekiedy dość ostra i zacięta to pojęcie bardzo powszechne i każdemu doskonale znane. Dlatego też firmy wkraczające na rynek, szczególnie ten w Internecie, jeśli chcą zaistnieć już na początku powinny wystawić największe działa przeciwko konkurencji. Czy marketing partyzancki jest dobrą bronią?

Czym w ogóle jest marketing partyzancki? Otóż w kilku słowach, marketing partyzancki to wszelkie niestandardowe, często nawet skandalizujące i kontrowersyjne formy reklamy, które niewielkim kosztem wzbudzają ogromne zainteresowanie czy sensację. Tego typu marketing zdobył popularność szczególnie nowych marek, które wchodząc na rynek chcą pokazać swoją buntowniczą naturę. Trzeba jednak przyznać, że ta forma marketingu jest dość ryzykowna. Nowe firmy, które będą stosowały tą metodę niefrasobliwie, mogą już na starcie stracić twarz.

Zobacz również: Jakie są największe zalety handlu internetowego?

Odbiegając na chwilę od tematu trzeba przyznać, że w dzisiejszych czasach tradycyjna reklama nie jest po prostu zauważana. W gąszczu niemal takich samych, nieco miałkich i jednobarwnych reklam jakakolwiek kontrowersyjna pozycja zwraca uwagę – bez względu czy jest to reklama mydła, opon samochodowych czy mebli. Podobnie sprawa wygląda w sieci. Wybredność internautów z dnia na dzień sięga kolejnych wyżyn, dlatego też dzisiejszy marketing internetowy to prawdziwa zabawa w kotka i myszkę. Zwodzenie, wzbudzanie zainteresowania, drażnienie się czy ciągła pogoń za klientem.

Marketing internetowy wręcz wymaga od speców marketingu ciągłego rozwoju reklam. Kto stoi w miejscu, ten się cofa, a w Internecie proces ten jest szczególnie wyraźny. Reklama w Internecie, aby przetrwać, musi ciągle zaskakiwać oglądających je użytkowników. Nie ma mowy o nudzie, gdyż o uwagę internauty bardzo trudno walczyć. Dlatego też podstawowym elementem większości kampanii reklamowych stał się marketing partyzancki. To, co w telewizji czy radiu uznawane jest za kontrowersyjne i „mocne”, w sieci jest codziennością. Reklama internetowa musi być ciągle o jeden krok przed innymi szczeblami reklamy w mediach.

Sprawdź też: Usługi on-line – czy taki pomysł na e-biznes może wypalić?

W następnej części artykułu dowiemy się, jak w praktyce może wyglądać reklama partyzancka i jak wpływa na użytkowników.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Mirek Gumula

Szkoła Jazdy Subaru

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »