| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Współpraca e-sklepu z portalami i wortalami – czy to się opłaca?

Współpraca e-sklepu z portalami i wortalami – czy to się opłaca?

W wielu dziedzinach biznesu współpraca może prowadzić do szybkiego sukcesu obu stron. Połączenie zalet dwóch szczebli biznesu może sprawić, że powstanie jedna i silna firma, mająca przewagę nad konkurencją. Niestety nieumiejętne zarządzanie współpracą może również pociągnąć obie strony w głębiny rynku. Jakie formy współpracy są więc wskazane?

Sklepy internetowe i najróżniejsze portale oraz wortale mogą podejmować współpracę na wielu płaszczyznach. Na początku warto zaznaczyć, że obie strony powinny operować na podobnych szczeblach rynku. Z pewnością niewskazana jest współpraca serwisu randkowego ze sklepem internetowym oferującym na przykład wiatrówki czy akcesoria wyprawowe. Dużo lepszym połączeniem będzie na przykład serwis o tematyce budowlanej ze sklepem internetowym oferującym na przykład bramy garażowe czy drzwi.

Prowadząc sklep internetowy na odpowiednim poziomie uchodzimy za ekspertów w branży, w której oferujemy towary swoim konsumentom. Oczywiście warto to wrażenie pielęgnować i zachować. Działając w tym kierunku możemy na przykład pisać dla portalu lub wortalu różne artykuły w formie poradników czy też zestawień najpopularniejszych towarów lub nowości z branży. Możemy również przeprowadzać testy produktów, które są najczęściej wybierane w naszym sklepie, lub towarów nowych, które dopiero wchodzą na rynek. To świetna forma promocji i przekonania konsumenta do danego produktu.

Zobacz również: E-mail prywatny czy służbowy – który jest bardziej wartościowy w bazie danych?

Oprócz artykułów, newsów czy testów produktów możemy publikować opinie czy przeprowadzać konsultacje z potencjalnymi klientami na łamach danej strony internetowej. Jest to bardzo korzystne zarówno dla strony internetowej, która wydaje się w oczach internautów bardziej aktywna i „żywa”, a dla naszego sklepu już samo pojawienie się loga i linku do naszego sklepu podniesie sprzedaż, nie wspominając nawet o artykułach czy poradach naszego autorstwa. Oczywiście na naszej stronie powinien pojawić się link i odnośnik do portalu, w którym pojawiają się nasze wpisy.

Możliwości współpracy i jej zakres to kwestia bardzo indywidualna i praktycznie nieograniczona. Współpraca może ograniczyć się do wymiany bannerów i linków, albo rozszerzyć do wspomnianego wcześniej obustronnego wsparcia w postaci pisania artykułów, porad czy polecania naszego sklepu stałym czytelnikom portalu. Oczywiście należy zachować umiar i ograniczyć współpracę do optymalnego maksimum. Nie zawsze tak zażyła współpraca, która doprowadzi wręcz do połączenia dwóch szczebli biznesu może prowadzić do sukcesu i wielkich profitów.

Sprawdź też: Alternatywne oprogramowanie dla firm – co wybrać?

Kończąc temat warto wspomnieć o jeszcze jednej formie promocji obustronnej, którą można przeprowadzić na próbę lub jednorazowo. Jest to konkurs internetowy, polegający na umieszczeniu konkursu na portalu z odnośnikiem do sponsora, czyli naszego sklepu internetowego. Konkursy internetowe zawsze przyciągają użytkowników, co jest korzystne dla obu stron. Ponadto fundując nagrody zawsze przyciągamy zainteresowanie potencjalnych klientów. Być może organizacja konkursu będzie pierwszym krokiem do owocnej współpracy.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

dr Michał Wilk

radca prawny, doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK