| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Było już mnóstwo artykułów poradniczych o tym, jak stworzyć odpowiednią nazwę dla sklepu internetowego. Nie ma jednak idealnej recepty, gdyż sieć jest wypełniona po brzegi najróżniejszymi nazwami i sloganami reklamowymi. Wymyślenie nazwy dla biznesu, który osiągnie sukces na rynku to ciężkie zadanie. Czego więc unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Po pierwsze nazwa dla naszego sklepu powinna być krótka lub taka, która szybko wpada w ucho. Świetnym pomysłem jest wyobrażenie sobie, jak nasza nazwa będzie przekazywana np. drogą telefoniczną przez dwie osoby, które kompletnie nie znają się na ofercie sklepu. Przyjmijmy, że prowadzimy sklep rowerowy i prosimy „zielone” w tym temacie osoby, o przekazanie adresu sklepu przez telefon. Która nazwa ma większe szanse na prawidłowe przekazanie? Czy „kasetadziesięciorzędowa.pl”, czy też „sklep.rowerowy.pl”?

Wybranie wolnej domeny w dzisiejszych czasach to wielka sztuka, ale rozwiązywanie problemu poprzez wymyślenie skomplikowanej nazwy, które pewnie nikt inny nie wybrał to słaby pomysł. Adres sklepu to najczęściej równocześnie jego nazwa, dlatego też celowanie w takie „wygibasy słowne” z pewnością nie przyniesie nam popularności. Skomplikowane nazwy branżowe może i są ciekawe dla znawców tematu, ale dla osób początkujących z pewnością będą stanowiły sporą trudność.

Zobacz również: Product feed – co to takiego i na czym polega?

Jeśli nie mamy możliwości wymyślenia nazwy w języku polskim, możemy sięgnąć do zasobu słów w obcych językach pod warunkiem, że będą one jednoznacznie kojarzyły się z daną branżą. Nazwa może być również połączeniem nazwy polskiej i obcojęzycznej lub ciekawym neologizmem. W każdym przypadku jednak należy pomyśleć o naszej grupie docelowej. Czy dla tej grupy obcojęzyczne słowa nie będą stanowić problemu? Na przykład oferując laski dla osób starszych, stosowanie nowoczesnej nazwy obcojęzycznej może stanowić pewien problem.

Co ciekawe, nazwa strony nie musi być jednoznacznie kojarzona z branżą, w której obraca się sklep. Wiele prężnie rozwijających się firm na świecie korzysta z nazw, które nijak mają się do oferty jaką dana firma posiada. Oczywiście nazwa kojarząca się z dziedziną usług będzie bardzo pomocna, ale jeśli z braku możliwości będziemy tworzyć jakieś dziwne kombinacje i wynalazki, nasza wiarygodność w oczach klientów może bardzo ucierpieć. 

Sprawdź też: Bezpieczne oprogramowanie – fakt czy mit?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Janiak

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »