| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Model biznesowy skalowalnego biznesu – jak go zbudować?

Model biznesowy skalowalnego biznesu – jak go zbudować?

Podstawą każdego przedsięwzięcia i warunkiem sprawnego działania jest zrozumiały i przejrzysty model biznesowy. Bez znaczenia, czy będziemy działać w starym, tradycyjnym biznesie, czy też otworzymy się na nowe kanały dystrybucji, przede wszystkim w sklepach internetowych, musimy doskonale wiedzieć, z jakich źródeł będą pochodziły nasze dochody i jak je „opanować”. Czy odpowiednia strategia dotycząca finansów jest niezbędna?

W wielu firmach, zarówno tych wchodzących na rynek, jak i tych nieco bardziej doświadczonych uważa się, że nieważne są źródła przychodu – ważna jest ich całkowita wielkość. Oczywiście, im większe przychody tym lepiej, ale ich źródła są równie ważne. Wiele firm bagatelizuje rolę modelu biznesowego w sukcesie przedsiębiorstwa i wychodzi z założenia, że co ma być to będzie, oby było dobrze.

Niestety kierując się takim postępowaniem, wiele firm ma mniejsze lub większe problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Początkujące firmy, mimo narzucenia wysokich marż na usługi lub produkty nie są w stanie utrzymać wysokich obrotów w sprzedaży, a to prowadzi do bardzo szybkiego zachwiania płynności finansowej. I w tym przypadku główną przyczyną jest niedopracowany model biznesowy, który nie został dopasowany do początkowych warunków prowadzonej działalności.

Sprawdź też: Co trzeba wiedzieć przed założeniem e-biznesu?

Nastawianie się na ogromne zyski już na starcie nie jest receptą na sukces, a naśladowanie konkurencji, która jest na rynku już długo nie przyniesie wielkich korzyści. Jeśli decydujemy się na biznes w Internecie, wybieramy drogę do potencjalnego sukcesu. Pamiętajmy jednak, że droga ta doprowadzi nas do celu tylko wtedy, gdy obierzemy właściwą strategię już na początku naszego przedsięwzięcia, a nie w połowie, doraźnie w momencie kryzysu. Wtedy może być już za późno, a konkurencja tylko czeka na błędy nowych graczy.

Wszelakie przedsięwzięcia internetowe są świetnie skalowalne… potencjalnie. Czemu? Otóż dobrze dobrana taktyka już na początku może w dość krótkim czasie doprowadzić do wielkiego sukcesu. Najlepszym przykładem są serwisy internetowe, tak zwane społecznościowe. Początki tych serwisów były takie same jak innych z tą różnicą jednak, że w tym przypadku twórcy mieli stanowczo obrany cel i do niego dążyli. Tak samo nowe firmy, które wkraczają na e-rynek, przy niewielkim wzroście kosztów są w stanie osiągać coraz większe zyski.

Zobacz również: Czy sklep internetowy musi… sprzedawać?

Jak to się mówi: Bez pracy nie ma kołaczy. Podobnie w e-biznesie. Jeśli bezczynnie czekamy na sukces licząc tylko zyski możemy być pewni, że już wkrótce zyski się skończą, zacznie się dokładanie do biznesu i nieuchronny jego upadek.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nastawianie się na ogromne zyski już na starcie nie jest receptą na sukces, a naśladowanie konkurencji, która jest na rynku już długo nie przyniesie wielkich korzyści
Nastawianie się na ogromne zyski już na starcie nie jest receptą na sukces, a naśladowanie konkurencji, która jest na rynku już długo nie przyniesie wielkich korzyści

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ekspert firmy Xella Polska

Eksperci Budowy SILKA YTONG.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »