| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Jaka firma powinna założyć sklep internetowy?

Jaka firma powinna założyć sklep internetowy?

Dla wielu firm sklep internetowy wydaje się zbędnym dodatkiem generującym dodatkowe koszty i problemy. Nie zawsze jednak jest to prawda, o czym przekonało się wiele firm, dla których wejście na rynek internetowy okazało się strzałem w dziesiątkę. Dla jakich firm otworzenie sklepu internetowego może być korzystne?

Nie każda firma działająca na rynku tradycyjnym ma predyspozycje czy też potrzeby, aby otworzyć e-biznes. Dla niektórych firm może to być po prostu zbędne, dla innych zaś sklep internetowy może wielokrotnie powielić zyski ze sprzedaży. Rozszerzenie kanałów sprzedaży o sklep internetowy może być niezwykle korzystne dla przedsiębiorstwa oferującego produkty niszowe lub takie, które nie są dostępne lokalnie lub w danym kraju.

Jeśli więc oferujemy produkty, których na próżno szukać w okolicznych sklepach lub nawet w kraju, sklep internetowy to idealne rozwiązanie na rozszerzenie wpływów. Jeśli posiadamy produkty lub oferujemy usługi, które są niedostępne lokalnie, w sieci z pewnością znajdziemy osoby, które właśnie tego szukają i są gotowe zapłacić za to większą kwotę pieniędzy niż za produkt powszechny i popularny.

Zobacz również: Co trzeba wiedzieć przed założeniem e-biznesu?

Korzystne predyspozycje do stworzenia biznesu w sieci mają również firmy, których koszt sprzedaży produktów jest dość duży. Chodzi szczególnie o firmy, w których dużą część marży ze sprzedaży pochłania sam jej proces. O co chodzi? Otóż jeśli musimy spotykać się z klientami w drogich galeriach handlowych, gdzie czynsz miesięczny jest bardzo wysoki, lub jeśli oferujemy usługi z dostawą do domu, możemy przenieść lub przynajmniej rozszerzyć biznes do sfery Internetu. Jeśli zmniejszymy koszty sprzedaży przenosząc biznes do sieci, będziemy mogli w zamian zaoferować klientom o wiele lepsze warunki, a tym samym rozszerzyć wpływy.

Kolejną grupą przedsiębiorstw, które mogą skorzystać na przeniesieniu biznesu do sieci są firmy, których produkty i usługi można zamienić na postać cyfrową. Cyfryzacja produktu, bez względu czy jest to film, muzyka czy słowo pisane, drastycznie zmniejsza koszty produkcji i dystrybucji towaru. Przeniesienie wydania gazety na formę elektroniczną lub muzykę z płyty na plik MP3 to ogromna oszczędność pieniędzy i czasu zarówno dla nas, jak i dla odbiorcy, który nie musi wychodzić z domu by zakupić ulubioną gazetę lub płytę z muzyką.

Zobacz również: Jakie są największe zalety handlu internetowego?

Obecnie duża część sklepów internetowych tworzona jest nie jako nowy biznes, ale jako kolejny i niezwykle skuteczny kanał dystrybucji i sprzedaży towarów. Jeśli więc nasza firma boryka się z niskimi zarobkami, a osiedlowy sklep z nietypowym towarem nie przyjmuje się w środowisku, warto pomyśleć nad rozszerzeniem swoich wpływów w sieci, gdzie klienci z całego kraju będą mogli skorzystać z naszej oferty.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Igor Bąkowski

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »