| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Jaka firma powinna założyć sklep internetowy?

Jaka firma powinna założyć sklep internetowy?

Dla wielu firm sklep internetowy wydaje się zbędnym dodatkiem generującym dodatkowe koszty i problemy. Nie zawsze jednak jest to prawda, o czym przekonało się wiele firm, dla których wejście na rynek internetowy okazało się strzałem w dziesiątkę. Dla jakich firm otworzenie sklepu internetowego może być korzystne?

Nie każda firma działająca na rynku tradycyjnym ma predyspozycje czy też potrzeby, aby otworzyć e-biznes. Dla niektórych firm może to być po prostu zbędne, dla innych zaś sklep internetowy może wielokrotnie powielić zyski ze sprzedaży. Rozszerzenie kanałów sprzedaży o sklep internetowy może być niezwykle korzystne dla przedsiębiorstwa oferującego produkty niszowe lub takie, które nie są dostępne lokalnie lub w danym kraju.

Jeśli więc oferujemy produkty, których na próżno szukać w okolicznych sklepach lub nawet w kraju, sklep internetowy to idealne rozwiązanie na rozszerzenie wpływów. Jeśli posiadamy produkty lub oferujemy usługi, które są niedostępne lokalnie, w sieci z pewnością znajdziemy osoby, które właśnie tego szukają i są gotowe zapłacić za to większą kwotę pieniędzy niż za produkt powszechny i popularny.

Zobacz również: Co trzeba wiedzieć przed założeniem e-biznesu?

Korzystne predyspozycje do stworzenia biznesu w sieci mają również firmy, których koszt sprzedaży produktów jest dość duży. Chodzi szczególnie o firmy, w których dużą część marży ze sprzedaży pochłania sam jej proces. O co chodzi? Otóż jeśli musimy spotykać się z klientami w drogich galeriach handlowych, gdzie czynsz miesięczny jest bardzo wysoki, lub jeśli oferujemy usługi z dostawą do domu, możemy przenieść lub przynajmniej rozszerzyć biznes do sfery Internetu. Jeśli zmniejszymy koszty sprzedaży przenosząc biznes do sieci, będziemy mogli w zamian zaoferować klientom o wiele lepsze warunki, a tym samym rozszerzyć wpływy.

Kolejną grupą przedsiębiorstw, które mogą skorzystać na przeniesieniu biznesu do sieci są firmy, których produkty i usługi można zamienić na postać cyfrową. Cyfryzacja produktu, bez względu czy jest to film, muzyka czy słowo pisane, drastycznie zmniejsza koszty produkcji i dystrybucji towaru. Przeniesienie wydania gazety na formę elektroniczną lub muzykę z płyty na plik MP3 to ogromna oszczędność pieniędzy i czasu zarówno dla nas, jak i dla odbiorcy, który nie musi wychodzić z domu by zakupić ulubioną gazetę lub płytę z muzyką.

Zobacz również: Jakie są największe zalety handlu internetowego?

Obecnie duża część sklepów internetowych tworzona jest nie jako nowy biznes, ale jako kolejny i niezwykle skuteczny kanał dystrybucji i sprzedaży towarów. Jeśli więc nasza firma boryka się z niskimi zarobkami, a osiedlowy sklep z nietypowym towarem nie przyjmuje się w środowisku, warto pomyśleć nad rozszerzeniem swoich wpływów w sieci, gdzie klienci z całego kraju będą mogli skorzystać z naszej oferty.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Sosnowska Kancelaria Radcy Prawnego

radca prawny, ekspert prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »