| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Product feed – co to takiego i na czym polega?

Product feed – co to takiego i na czym polega?

Jeśli na swojej stronie internetowej mamy mnóstwo produktów i ofert, ciągła ich aktualizacja wymaga sporo czasu i pracy. W tym momencie z pomocą przychodzi product feed, który znacznie ułatwia proces umieszczania aktualnych ofert i promocji. Jak to działa?

Product feed umożliwia właścicielowi strony internetowej, a w naszym przypadku sklepu internetowego, umieszczać konkretne oferty wybranych produktów lub usług. Umieszczane w ten sposób pozycje są pobierane w czasie rzeczywistym, zazwyczaj za pomocą XML z bazy danych systemu sprzedawcy. Cały proces jest zazwyczaj zautomatyzowany, dzięki czemu sprzedawca nie musi manualnie aktualizować oferty na stronie głównej lub podstronach. A jak to wygląda w praktyce?

Otóż klient odwiedzając nasz sklep internetowy niemal za każdym razem trafia na inną ofertę. W oczach internautów to ogromna zaleta, gdyż strona i oferta nie wygląda za każdym razem tak samo, czyli nużąco. Potencjalny klient znacznie chętniej wchodzi na stronę, która „żyje” i coś się na niej dzieje. Strony statyczne zaś, na których przez tygodnie „wisi” ta sama oferta wygląda na martwą. Przez to klient wyrabia sobie opinię o całym sklepie: „Skoro strona nie działa, pewnie sklep też jest strasznie ospały i nudny.”

Zobacz również: W jaki sposób wyróżnić się na rynku e-commerce?

Product feed pozwala na łatwe i skuteczne generowanie aktualnych ofert pobieranych z systemu. Oferty te są następnie publikowane na stronie internetowej sklepu w sposób kontrolowany przez nas. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy na przykład na stronie z podróżami publikować najciekawsze oferty, a na stronie z telewizorami publikować najnowsze testy wybranych modeli etc.

Wdrożenie powyższe możliwości nie jest jednak łatwe i wypada powierzyć to zadanie wykwalifikowanej osobie. Jeśli jednak poradziliśmy sobie z aplikacją rozwiązania Google Analytics, również z funkcją product feed nie powinniśmy mieć problemów. W zamian za chwilę pracy otrzymamy bardzo skuteczne narzędzie, które ożywi naszą stronę internetową. 

Warto przeczytać: Reklamy online biją rekordy – jaką wartość osiągnęły?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Wiktor Sarota

InFakt

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK