| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Planowanie strategii marketingowej sklepu internetowego – najważniejsze zasady i wskazówki

Planowanie strategii marketingowej sklepu internetowego – najważniejsze zasady i wskazówki

Proces planowania strategii sklepu internetowego tylko z pozoru wydaje się banalnym zadaniem. W praktyce zaś każdy etap jest równie ważny i tworzy z pozostałymi elementami spójną całość. Tak jak w wielkiej maszynie, jeden niepotrzebny lub wadliwy komponent hamuje działanie, doprowadza do awarii i katastrofy. Jakie znaczenie ma strategia sklepu internetowego?

Dobór asortymentu, określenie cennika, przeprowadzenie promocji, ułożenie odpowiedniego regulaminu, dopełnienie obowiązków logistycznych, rzetelna obsługa – to tylko niektóre elementy i ich składowe, które należy brać pod uwagę w procesie planowania strategii marketingowej sklepu internetowego. Wszystkie zagadnienia, które poruszyliśmy i opisaliśmy w poprzednich artykułach to zaledwie zalążek strategicznego podejścia do planowania praktycznych działań dochodowego sklepu.

Powyższe wskazówki i wcześniejsze porady nie są bezpodstawne. Z obserwacji wynika, że większość „strategii” sklepów internetowych opiera się wyłącznie na cenie lub ofercie, ewentualnie kreuje się dopiero w czasie funkcjonowania sklepu. Sklep internetowy to również pełnoprawny biznes, a konkretne wytyczenie szlaku, po którym zamierzamy podążać jest podstawą każdego biznesu.

Zobacz również: Jaka jest różnica pomiędzy serwerownią a centrum danych?

Z pewnością wielu wyda się, że niektóre z wymienionych elementów są mało znaczące, na przykład możliwość dodawania opinii o produkcie czy aktywność na mini blogu lub portalu społecznościowym. W praktyce, taki „detal” jak opinie o produkcie zwiększa konwersję na tym produkcie nawet dwukrotnie. Ponadto szerokie możliwości kontaktu ze sklepem, wspomagają budowę wiarygodności przedsiębiorstwa i marki. Już samo wdrożenie komunikacji posprzedażowej w postaci najzwyklejszego maila z zapytaniem o zadowolenie z zakupionego produktu, zwiększa szansę powrotu na zakupy średnio 30 procent klientów w perspektywie 3 miesięcy. Dla wielu sklepów to marzenie, a wystarczy wysłać jednego maila by stało się rzeczywistością.

Uruchomienie na dowolnym rynku sklepu internetowego, który realizuje założony plan marketingowy, pozwala wyróżnić się na wydzielonym obszarze rynku. Wielu przyszłych właścicieli sklepów internetowych boi się ryzyka wejścia w rynek, na którym znajduje się już wielu graczy. Prawda jest taka, że przy zastosowaniu odpowiedniej strategii zawsze istnieje szansa zdominowania takiego rynku. Sumienne realizowanie jakiegokolwiek planu i wyraźna wizja biznesu to zawsze większa szansa jej realizacji.

Polecamy: Działanie OpenFlow – czy to dobre rozwiązanie dla firmy?

Szanse na wykreowanie dochodowego e-sklepu są ogromne, a to dlatego, że polski e-commerce dopiero uświadamia sobie skuteczne schematy. Najważniejsze, to nie poddać się presji, nie obawiać się ryzyka i odważnych kroków, a planowanie i sumienne realizowanie kolejnych kroków są receptą na sukces.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Szanse na wykreowanie dochodowego e-sklepu są ogromne, a to dlatego, że polski e-commerce dopiero uświadamia sobie skuteczne schematy.
Szanse na wykreowanie dochodowego e-sklepu są ogromne, a to dlatego, że polski e-commerce dopiero uświadamia sobie skuteczne schematy.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Monika Siwik

Specjalista ds. księgowości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »