| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Najważniejsze zasady podczas planowania strategii sklepu internetowego – na co zwracać uwagę?

Najważniejsze zasady podczas planowania strategii sklepu internetowego – na co zwracać uwagę?

Sukces nowo otwartego sklepu internetowego zależy w głównej mierze od tego, jak zbudujemy jego strategię na samym początku. W wielu przypadkach nawet dobrze zapowiadający się sklep internetowy z atrakcyjną ofertą i niskimi cenami po krótkim czasie zacznie notować straty lub nie będzie miał dostatecznej liczby klientów. Na co więc zwrócić uwagę podczas planowania strategii sklepu internetowego?

Podczas planowania strategii naszego e-biznesu powinniśmy rozpatrzeć wszystkie możliwe elementy, jakie mogą mieć wpływ na dalsze działanie sklepu. Każdy z poniżej przedstawionych elementów wpływa bezpośrednio lub pośrednio na rynek, który będzie źródłem dochodu sklepu. Każdy z elementów strategii należy również analizować pod kątem komunikacji z rynkiem, relacji z klientami oraz co dla nas najważniejsze - dochodów sklepu.

Polecamy: Modułowe centra danych – czy to dobre rozwiązanie dla firmy?

Zacznijmy od początku i postarajmy się ułożyć strategię analizując wszystkie ważne elementy sklepu internetowego.

Produkty – jaki asortyment i prezentacja?

Najważniejszym elementem sklepu internetowego są oczywiście produkty, jakie oferuje on swoim klientom. Planując strategię marketingową z pewnością zastanawiamy się nad ofertą dla klientów. Warto powstrzymać euforię i chęć oferowania dosłownie wszystkiego. Lepiej wybrać wąski, ale głęboki asortyment dający klientowi możliwość wyboru. Najlepiej, jeśli będzie to asortyment zróżnicowany jakościowo lub trzymający najwyższy poziom jakości. Nie warto inwestować w produkty niskiej jakości ryzykując tym samym opinię sklepu.

Bardzo ważna jest wyrazista prezentacja asortymentu wzbogacona o szczegółowe opisy zarówno pod kątem sprzedaży jak i danych technicznych. Równie ważne w dzisiejszych czasach są opinie klientów o poszczególnych produktach, dlatego też warto wprowadzić możliwość komentowania każdego z produktów. Oczywiście wiąże się to z ryzykiem krytycznych opinii, ale nic tak nie przekonuje do kupna towaru jak rzetelna opinia jego użytkownika. Przejrzysta i bezproblemowa obsługa gwarancyjna oraz profesjonalne wsparcie techniczne w przypadku produktów tego wymagających to krótka droga do zaufania i szacunku w oczach klientów.

Zobacz również: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Gos

Prawnik w KONDRAT Kancelarii Prawno-Patentowej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »