| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Najważniejsze zasady podczas planowania strategii sklepu internetowego – na co zwracać uwagę?

Najważniejsze zasady podczas planowania strategii sklepu internetowego – na co zwracać uwagę?

Sukces nowo otwartego sklepu internetowego zależy w głównej mierze od tego, jak zbudujemy jego strategię na samym początku. W wielu przypadkach nawet dobrze zapowiadający się sklep internetowy z atrakcyjną ofertą i niskimi cenami po krótkim czasie zacznie notować straty lub nie będzie miał dostatecznej liczby klientów. Na co więc zwrócić uwagę podczas planowania strategii sklepu internetowego?

Podczas planowania strategii naszego e-biznesu powinniśmy rozpatrzeć wszystkie możliwe elementy, jakie mogą mieć wpływ na dalsze działanie sklepu. Każdy z poniżej przedstawionych elementów wpływa bezpośrednio lub pośrednio na rynek, który będzie źródłem dochodu sklepu. Każdy z elementów strategii należy również analizować pod kątem komunikacji z rynkiem, relacji z klientami oraz co dla nas najważniejsze - dochodów sklepu.

Polecamy: Modułowe centra danych – czy to dobre rozwiązanie dla firmy?

Zacznijmy od początku i postarajmy się ułożyć strategię analizując wszystkie ważne elementy sklepu internetowego.

Produkty – jaki asortyment i prezentacja?

Najważniejszym elementem sklepu internetowego są oczywiście produkty, jakie oferuje on swoim klientom. Planując strategię marketingową z pewnością zastanawiamy się nad ofertą dla klientów. Warto powstrzymać euforię i chęć oferowania dosłownie wszystkiego. Lepiej wybrać wąski, ale głęboki asortyment dający klientowi możliwość wyboru. Najlepiej, jeśli będzie to asortyment zróżnicowany jakościowo lub trzymający najwyższy poziom jakości. Nie warto inwestować w produkty niskiej jakości ryzykując tym samym opinię sklepu.

Bardzo ważna jest wyrazista prezentacja asortymentu wzbogacona o szczegółowe opisy zarówno pod kątem sprzedaży jak i danych technicznych. Równie ważne w dzisiejszych czasach są opinie klientów o poszczególnych produktach, dlatego też warto wprowadzić możliwość komentowania każdego z produktów. Oczywiście wiąże się to z ryzykiem krytycznych opinii, ale nic tak nie przekonuje do kupna towaru jak rzetelna opinia jego użytkownika. Przejrzysta i bezproblemowa obsługa gwarancyjna oraz profesjonalne wsparcie techniczne w przypadku produktów tego wymagających to krótka droga do zaufania i szacunku w oczach klientów.

Zobacz również: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Eksperci BUDTRADE.pl

Ekipa BUDTRADE.pl to fachowcy w dziedzinie materiałów budowlanych oraz ich efektywnego wykorzystania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »