| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Czy korzystać z programów dealerskich zakładając e-firmę?

Czy korzystać z programów dealerskich zakładając e-firmę?

Możliwość korzystania z programów dealerskich w przypadku firm działających na rynku IT nie należy do rzadkości. Czy warto sięgać po to rozwiązanie?

Przedsiębiorcy działający w obrębie programu dealerskiego stanowią strukturę zewnętrzną firmy, zatem rozliczani są osobno niż w przypadku pracowników etatowych. Niezwykle ważne są tutaj ustalenia wewnętrzne na linii dostawca-dealer na wypadek sytuacji pozyskania klienta, który należy już do bazy kontrahentów współpracujących z dostawcą. W takiej sytuacji może pojawić się problem z określeniem, komu przypada prowizja za jego pozyskanie?

Jasno określone procedury skutecznie ułatwią rozwiązywanie tego typu problemów. Wprowadza się zapisy regulujące kwestie obsługiwania klientów już pozyskanych, a także tworzy reguły weryfikacji czy dany klient został już przypisany do jednego z pracowników etatowych. Dodatkowo wszystkie umowy na bieżąco wprowadza się do systemu, dzięki czemu niweluje się ryzyko wystąpienia konfliktów.

Zobacz: Jak wykorzystać treści video w promowaniu sklepu internetowego?

System rozliczeniowy musi brać pod uwagę trzy kwestie:

• Prowizję podstawową za sprzedaż danego produktu czy usługi
• Prowizję dodatkową, np. kwartalną za sprzedaż ponad normę
• Jasno określone kwoty przypadające za sprzedaż danego produktu/usługi

Co więcej, prowizja podstawowa i kwartalna musi być tak skonstruowana, aby dealer mógł rozwijać sieć sprzedaży o następnych pracowników bez zbędnego umniejszania ich prowizji.

Obok prowizji za pozyskiwanie klientów, dealer otrzymuje także możliwość wprowadzania promocji – atrakcyjnych dla klienta, a jednocześnie podwajających zarobek dealera. Do tego dochodzą działania czysto motywacyjne uruchamiane przez dostawcę – konkursy sprzedażowe z nagrodami rzeczowymi lub zwiększające wartość wypłacanej prowizji.

Polecamy: O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków?

Czego można oczekiwać od dostawcy usług?

Przede wszystkim jasnej, czytelnej a zarazem prostej umowy chroniącej interesy zarówno dealera, jak i dostawcy – bez zawiłości prawniczych i drobnego druku, które zacierają obraz i wprowadzają zbędny chaos.

Od dostawcy można też oczekiwać pomocy merytorycznej, przede wszystkim sprzedażowego know how, dostępu do portalu dealerskiego wraz ze wszystkimi szkoleniami produktowymi i sprzedażowymi, a także systemu CRM do zarządzania pozyskanymi klientami wraz z managerem i terminarzem.

Polecamy: Jak zarabiać na usługach IT?

Autor: Ogicom

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Możliwość korzystania z programów dealerskich w przypadku firm działających na rynku IT nie należy do rzadkości.
Możliwość korzystania z programów dealerskich w przypadku firm działających na rynku IT nie należy do rzadkości.

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

KasperskyLab

Ochrona przed zagrożeniami IT

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »