| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Jak e-sklep może obniżyć koszty wysyłki?

Jak e-sklep może obniżyć koszty wysyłki?

Małe firmy prowadzące sklepy internetowe często doświadczają wysokich stawek za usługi ze strony firm kurierskich. Czy z takim problemem mogą sobie poradzić?

Dla firm, które w ciągu miesiąca wysyłają od kilku do kilkunastu przesyłek korzystanie z kuriera wydaje się bezcelowe. Potentaci rynku swoje usługi kierują do klienta masowego i oferują zniżki przede wszystkim dużym korporacjom.

Małe firmy zmuszone są do korzystania ze standardowego cennika, w którym jednorazowa wysyłka paczki jest ponad 3 razy droższa niż na poczcie. Dlatego zamiast szybkiej i sprawnej wysyłki kurierem mali i średni przedsiębiorcy wybierają usługi pocztowe, fundując sobie w ten sposób częste opóźnienia w dostawie i kolejki przy okienku. 

Zobacz: Jak wykorzystać treści video w promowaniu sklepu internetowego?

Rozwiązaniem w tej sytuacji zdają się być tzw. brokerzy kurierscy, o których istnieniu nie wie wielu przedsiębiorców z mniejszych miast i miejscowość, chociaż to oni w szczególności mogliby skorzystać na tej propozycji.

Brokerzy kumulują zapotrzebowanie na usługi kurierskie reprezentowane przez dużą ilość indywidualnych firm i osób. W ten sposób wzrasta ich siła przetargowa i zdolności negocjacyjne. W efekcie ta sama usługa sprzedana firmie brokerskiej kosztuje prawie dwukrotnie mniej, niż gdyby kurierski gigant sprzedał ją bezpośrednio osobie, czy firmie.

Zaletą wirtualnego brokera jest możliwość zamówienia kuriera za pośrednictwem Internetu. Brokerzy podobnie jak duże firmy kurierskie, z których usług korzystają, oddają do dyspozycji klientów jednodniowy, standardowy czas doręczenia przesyłek, ubezpieczenie przesyłek do kwoty 5000 zł oraz pożądaną przez firmy prowadzące sprzedaż w Internecie usługę COD- przesyłkę za pobraniem. Na stronie większości brokerów można obliczyć koszt przesyłki oraz śledzić drogę wysłanej już paczki.

Polecamy: Jak otworzyć sklep internetowy w 7 krokach?

U podstaw zasad działania brokerów kurierskich leżą korzyści skali. Firmy brokerskie zawierają z oligopolistami na rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) kontrakty na dostarczanie określonej umową znaczącej ilości paczek. Po dodaniu kosztów jak sprzedaż usług czy prowadzenie działalności w Internecie oraz marży usługi doręczycielskie są oferowane klientom finalnym, którzy dzięki istnieniu brokerów mogą mocno zaoszczędzić.

Korzyści odnosi więc każdy uczestniczący w procesie. Duża firma kurierska - sprzedaje więcej usług, mimo obniżenia swojej marży dalej zarabia, bowiem maleją jej koszty obsługi indywidualnych klientów. Broker prowadzi dochodowy biznes, a klient finalny płaci za usługi mniej niż do tej pory.

Polecamy: Jak założyć sklep internetowy? - kapitał na start

Autor: 4logis

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Kopczyńska

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »