| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Chyba nikomu w dzisiejszych czasach nie trzeba tłumaczyć jak ważną rolę w rozpoczęciu oraz dalszym prowadzeniu działalności gospodarczej odgrywa skrupulatnie sporządzony biznesplan.

To właśnie dzięki niemu jesteśmy w stanie sprecyzować i posegregować stawiane sobie cele, posiąść widzę na temat rynku oraz poznać wszelkie zagrożenia czyhające na nasz biznes. Można by powiedzieć, że zakładanie własnej działalności bez sporządzania biznesplanu jest samobójstwem. Niestety znajdują się tacy, którzy uważają, że jeżeli nie musimy się zwracać do instytucji finansowych z prośbą o kredyt, to w zasadzie biznesplan nie jest nam do niczego potrzebny, bądź niejednokrotnie możemy słyszeć głosy na temat skomplikowania tego dokumentu.

Oczywiście napisanie biznesplanu nie jest równoznaczne z napisaniem listu do przyjaciela, ale nie oznacza to, że do jego stworzenia potrzeba wyspecjalizowanej wiedzy. Dodatkowo na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą w stworzeniu profesjonalnego biznesplanu. Tego typu rozwiązanie jest wskazane zwłaszcza w przypadku ubiegania się o kredyt. Jednakże w przypadku badań prowadzonych na własne potrzeby nie musimy zwracać szczególnej uwagi na formę, gdyż tylko my będziemy jedynymi odbiorcami.

Zobacz: Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych

Poniżej zamieszczam przykładowy biznesplan sklepu internetowego ze sprzętem fotograficznym.

BIZNESPLAN

Sklep internetowy ze sprzętem fotograficznym

„FOTOWORLD”

Spis treści

• Streszczenie projektu
• Opis inwestycji
• Cele przedsięwzięcia
• Plan marketingowy
• Prognozy dla przedsięwzięcia (roczne)
• Plan awaryjny
• Analiza SWOT

Streszczenie projektu 

Przedmiotem biznesplanu jest przedsięwzięcie inwestycyjne polegające na założeniu spółki w formie sklepu internetowego pod adresem www.fotoworld.pl zajmującej się handlem oraz dystrybucją sprzętu fotograficznego. Branża fotograficzna jest niezwykle dynamiczną i prężnie rozwijającą się gałęzią elektroniki. Stale wprowadzanym zmianą towarzyszą także regularne obniżki cen w związku z czym ludzie coraz chętniej i częściej dokonują zakupu nowego sprzętu. Pewne doświadczenie na tym rynku zdobyłem już jako student zajmując się drobnym handlem za pośrednictwem serwisów aukcyjnych. Zdecydowałem się na otworzenie sklepu w internecie z uwagi na możliwość znacznego obniżenia kosztów działalności, a tym samym podniesienia stopnia konkurencyjności na rynku.

Opis inwestycji

1. Nazwa firmy: FotoWorld.
2. Forma organizacyjno-prawna: spółka z o.o.
3. Dane firmy: firma FotoWorld powstała w 2011 roku z siedzibą w Warszawie ul. Złota 15, 03-246 Warszawa
4. Dane właściciela: Jan Kowalski urodzony 27.06.1987 w Warszawie

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Golińska

aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »