| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Jak działał sklep internetowy WOŚP?

Jak działał sklep internetowy WOŚP?

Sklep internetowy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy był jednym z najczęściej odwiedzanych witryn przez polskich internautów w okresie Wielkiego Finału. Jak wyglądała jego obsługa od strony technicznej?

4 miliony wejść z ponad 250 tysięcy lokalizacji przy paśmie ruchu wychodzącego na poziomie 20 mbit/s – to wyniki oglądalności sklepu w czasie Wielkiego Finału. Aby zapewnić bezawaryjne działanie strony przy tak ogromnym natężeniu ruchu, niezbędne jest odpowiednie zaplecze techniczne.

Aby zapewnić niezawodne działanie strony www w okresie wzmożonego ruchu Internautów niezbędny był indywidualnie dopasowany klaser serwerów dedykowanych oraz łącze internetowe. Rozwiązania te zagwarantowały, że w dniach, kiedy liczba wejść do sklepu znacząco i gwałtownie wzrosła obsługa zgłoszeń odbyła się bezproblemowo zarówno dla kupujących, jak i Fundacji.

Polecamy: Jakie korzyści płyną z e-biznesu?

Niezwykle istotna była także lokalizacja serwerów w serwerowni dysponującej zasilaniem z wielu źródeł, łączami od 7 niezależnych operatorów oraz rozwiązaniami technicznymi i organizacyjnymi zapewniającymi całkowite bezpieczeństwo danych. Sam klaster serwerów został oparty na wydajnej konfiguracji sprzętowej gwarantującej szybkość przetwarzania danych oraz ogromną pojemność pamięci.

Podczas takiego przedsięwzięcia kluczowymi elementami są niezawodność oraz szybkość otwierania strony. Niezawodność, bo awaria przy tak wielkiej oglądalności, jaką WOŚP generuje podczas Wielkiego Finału, mogłaby oznaczać stratę znacznych przychodów, natomiast niedostateczna szybkość działania mogłaby zniechęcić do zrobienia zakupów w sklepie Orkiestry. 

Polecamy: serwis Mała firma

Ważne jest, aby żadna z tych sytuacji nie miała miejsca i dzięki pracy profesjonalnych administratorów i dobremu zapleczu technicznemu wszystko się powiodło – mówi Artur Pajkert, ekspert z Ogicom.

Autor: Ogicom

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

OMEGA Kancelarie Prawne

Ekspert w dziedzinie ubezpieczeń i odszkodowań

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »