| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Czy e-sklep to nadal dobry pomysł na biznes?

Czy e-sklep to nadal dobry pomysł na biznes?

Poprzednie dwa lata przyniosły gwałtowny wzrost liczby sklepów internetowych. E-handel, niczym grzyby po deszczu, wzrasta gwałtownie i na dużą skalę. Czy na rynku, który kurczy się w oczach, znajdzie się jeszcze miejsce dla Twojego sklepu?

Sklep internetowy pozostaje od jakiegoś czasu dobrym pomysłem na rozwój firmy. Dotyczy to zarówno małych, jak i średnich firm. Tych, które dopiero powstały oraz tych o znanej marce i ustabilizowanej pozycji na rynku sprzedaży.

Flaga na maszt

Decydując się na pojawienie się wraz ze swoją z ofertą w Internecie, firmy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów. E-sklepy pozwalają bowiem na zauważalny wzrost obrotów, redukcję kosztów związanych z obsługą oraz, co najważniejsze, poszerzenie kręgu potencjalnych klientów.

Prowadzenie sprzedaży online zyskuje na popularności z uwagi nie tylko coraz powszechniejszy dostęp do Internetu, ale również wygodę jaką taka forma zakupów gwarantuje konsumentom. Zmiana zwykłego, metalowego koszyka, na wirtualny nie jest w dzisiejszych czasach niczym zaskakującym.

Polecamy: Czy warto prowadzić biznes w sieci?

Chętnie e-kupię

Potwierdzają to wyniki badań „E-commerce w Polsce” przeprowadzone przez firmę Gemius. Prawie 70% Polaków robiły w trakcie trwania swojego życia zakupy w Internecie. Wirtualne zakupy są atrakcyjne według ankietowanych z uwagi na niższą niż w klasycznych punktach cenę, a także z uwagi na oszczędność czasu.

Badania przeprowadzone przez jeden z serwisów internetowych wskazują jednoznacznie, że w styczniu 2010 roku ponad połowa polskich przedsiębiorców z sektora MSP podjęła decyzję o poszerzeniu swojej działalności w sieci o sprzedaż.

Co więcej dla 6% badanych firm głównym kanałem sprzedaży był Internet. Tylko 1 firma z grupy 100 przedsiębiorstw złożyła deklarację o porzuceniu Internetu jako sposobu na zwiększenie obrotów przez zbycie produktów.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Autor: Artur Pajkert

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Prowadzenie sprzedaży online zyskuje na popularności z uwagi nie tylko coraz powszechniejszy dostęp do Internetu, ale również wygodę jaką taka forma zakupów gwarantuje konsumentom.
Prowadzenie sprzedaży online zyskuje na popularności z uwagi nie tylko coraz powszechniejszy dostęp do Internetu, ale również wygodę jaką taka forma zakupów gwarantuje konsumentom.

CIT 2018. Komentarz299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Ręczkowska

Specjalista w zakresie księgowości, kadr i płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK