| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Jak rozmieścić wybrane elementy w e-sklepie? – newsletter i prezentacja towaru

Jak rozmieścić wybrane elementy w e-sklepie? – newsletter i prezentacja towaru

Newsletter i prezentacja towaru mogą odgrywać w e-sklepie role różnej wagi w zależności od miejsca ich rozmieszczenia. Które jest najwłaściwsze?

Prezentacja towaru

Pisałem już o tym, że na korzystny wygląd sklepu internetowego duży wpływ ma sposób zaprezentowania poszczególnych towarów. Co więcej, wielu projektantów na prezentacji towarów buduje image sklepu internetowego. Dlatego też ważne jest, aby wygospodarować odpowiednio dużo miejsca, aby pokazać w ciekawej formie potencjalnym klientom, co mamy im do zaoferowania. Gdzie to zrobić? Takich miejsc jest kilka, jednak najważniejszym z nich jest obszar na środku strony, pomiędzy lewą a prawą częścią, pod górną strefą z logotypem i ikonami narzędziowymi. Ten obszar sklepu zazwyczaj dzieli się jeszcze na takie działy jak np. „nowości” lub „promocje”. Oprócz tego wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się na eksponowanie asortymentu również w innych miejscach na stronie głównej. Zazwyczaj wykorzystują miejsce po lewej lub po prawej stronie, z tym że tam możliwości prezentacji są o wiele bardziej ograniczone. Mimo to warto zastanowić się nad taką dodatkową formą promocji własnych towarów.

Polecamy: Jak rozmieścić wybrane ikony w sklepie internetowym?

Newsletter

Newsletter jest z kolei elementem, który zazwyczaj trzeba dopasowywać do całej układanki. Należy jednak wziąć pod uwagę to, że im lepiej będzie umiejscowiony, tym okaże się bardziej skuteczny. Gdzie go zatem umieścić w sklepie? Jedną z możliwością jest prawa kolumna, szczególnie dla sklepów, które mają długie menu po lewej stronie. Na prawej kolumnie powinniśmy umiejscowić go możliwie wysoko. Drugą możliwością jest lewa strona, pod lub nad menu nawigacyjnym, w zależności od tego, jakie jest ono długie. Pamiętajmy, że im lepiej umiejscowimy newsletter, tym będzie skuteczniejszy.

Ważne informacje

Każdy sklep powinien również wygospodarować miejsce na stronie głównej, które zawierać będzie odnośniki do najważniejszych informacji dotyczących płatności, kosztów i sposobów wysyłki czy czasu realizacji zamówień. Które miejsce będzie zatem najlepsze? Osobiście proponuję prawą kolumnę sklepu. Dlaczego akurat prawą? Zakładając, że lewą przeznaczamy na menu z kategoriami produktów, prawa kolumna wydaje się bardziej odpowiednia.

Polecamy: serwis E-firma

A zatem — utoniemy w szarzyźnie?

Tyle o podstawowych elementach. Tworząc sklep, w którym wszystkie części umieszczone są według standardowych wskazówek i zaleceń, można obawiać się, że będzie on kolejnym nudnym i szarym miejscem w internecie. Moim zdaniem na to, czy tak będzie, nie mają wpływu powyższe standardy.

Powinniśmy skupić się na tym, aby zachowując najważniejsze zalecenia, nie utonąć w szarzyźnie. Jak to zrobić? Od innych mogą odróżnić nas grafika, dobrze dobrane kolory, jakość prezentacji asortymentu, ale również to, co będziemy mieć do powiedzenia naszym odwiedzającym.

Artykuł jest fragmentem książki Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy.Wydanie II. Autorstwa Wojciecha Kyciaka. Wydawnictwo Onepress.pl

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Każdy sklep powinien również wygospodarować miejsce na stronie głównej, które zawierać będzie odnośniki do najważniejszych informacji dotyczących płatności, kosztów i sposobów wysyłki czy czasu realizacji zamówień.
Każdy sklep powinien również wygospodarować miejsce na stronie głównej, które zawierać będzie odnośniki do najważniejszych informacji dotyczących płatności, kosztów i sposobów wysyłki czy czasu realizacji zamówień.

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »