| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > UOKiK obserwuje reklamy internetowe

UOKiK obserwuje reklamy internetowe

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął pod lupę nachalne reklamy przesłaniające pożądane treści, wyskakujące znienacka i nie dające się zamknąć okienka.

„Część reklam internetowych z pewnością łamie prawo. Dlatego śledzimy to, co się dzieje w internecie. Tym razem zwracamy większą uwagę na to, jak działają reklamy na różnych komputerach, aby mieć dowody, że ich uciążliwość nie wynika z wadliwego działania sprzętu” – powiedział Rzeczpospolitej Łukasz Wroński z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Urząd już od jakiegoś czasu przygląda się uciążliwym i denerwującym banerom.

Uwagę UOKiK zwróciły między innymi okienka, których nie dało się zamknąć, ponieważ nie miały służącego do tego krzyżyka oraz te, w których krzyżyk wprawdzie umieszczono, ale w taki sposób, że gdy użytkownik chciał najechać na niego kursorem - zaczynał uciekać.

Urząd podjął w tych sprawach czynności wyjaśniające i poprosił firmy o ustosunkowanie się do zarzutów. Na razie nie podjęto jeszcze decyzji o wszczęciu postępowań.

Źródło: PC World

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Tołwiński

Radca Prawny z kancelarii BGST Radcowie Prawni Borek, Gajda, Tołwiński Spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »