| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Rośnie popularność mikroblogów w Polsce

Rośnie popularność mikroblogów w Polsce

Według najnowszych badań Megapanel PBI/Gemius już prawie 1,2 mln Polaków zamieszcza w internecie krótkie wiadomości o sobie, tzw. mikroblogi.  W ten sposób dzielimy się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami na każdy temat. Jak na razie w naszym kraju z takiej formy komunikacji najczęściej korzystają mężczyźni.

Jeszcze rok temu serwisy internetowe, w których można było prowadzić mikroblogi cieszyły się trzy razy mniejszym zainteresowaniem.

Mikroblogi to zazwyczaj 160-znakowe wiadomości umieszczane w serwisach internetowych. Największą popularnością wśród stron o tej tematyce cieszył się w Polsce w czerwcu serwis Pinger.pl portalu o2.pl (671 tys. użytkowników). Na drugim miejscu w rankingu uplasował się blip.pl należący do Grupy GG Network (ok. 329 tys.). W pierwszej trójce znalazł się najpopularniejszy na świecie serwis mikroblogingowy - Twitter (245 tys. użytkowników).

Według kierownika zespołu, który badał mikroblogi Krzysztofa Chomickiego, ich popularność wynika z tego, że coraz więcej osób chce na bieżąco dzielić się ze znajomymi swoimi przeżyciami. Dodał, że do rozwoju mikroblogów przyczynia się też to, że Polacy coraz częściej korzystają z internetu za pomocą urządzeń mobilnych, czyli na przykład telefonów komórkowych.

"Warto spojrzeć na najbardziej znany na świecie mikroblog - Twitter. Portal eMarketer prognozuje, że w 2010 roku 26 milionów dorosłych Amerykanów będzie odwiedzało tę stronę przynajmniej raz w miesiącu. To zmiana o ponad 400 proc. w stosunku do 2008 roku" - powiedział Chomicki.

Mikroblogi odwiedzane są głównie przez mężczyzn (53,6 proc.). Panie jednak spędzają na nich prawie dwa razy więcej czasu. Serwisy mikroblogingowe cieszą się największą popularnością wśród osób w wieku 15-24 lat.

Internetowe komunikaty można publikować również za pomocą komunikatorów internetowych lub wysyłając e-mail lub sms.

Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu 2009 r. na grupie 17 786 osób powyżej 7. roku życia. Gemius SA to firma badawcza, która działa na polskim rynku od 1999 r.

Źródło: Onet.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Czopik

Rajdowy Mistrz Polski, właściciel Szkoły Bezpiecznej Jazdy SBJ

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »