| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > YouTube stawia na reklamy

YouTube stawia na reklamy

Google może już zacierać ręce. Jak wynika z wypowiedzi analityków, kosztowne przedsięwzięcie, jakim był zakup popularnego serwisu internetowego, nareszcie zacznie przynosić profity. Zła informacja dla użytkowników - będzie więcej reklam.

Google przejęło popularny YouTube w 2006 roku, płacąc za niego 1,65 mld dolarów. W czwartek lider wśród wyszukiwarek internetowych ogłosił, iż w niedalekiej przyszłości najbardziej znany serwis oferujący przeglądanie krótkich filmów zacznie przynosić dochody. Nic jednak w przyrodzie nie ginie, toteż musimy przygotować się na częstszą obecność reklam przed lub w czasie oglądania interesującego nas filmiku.

Reklama to niemal jedyne źródło przychodów jeśli chodzi o YouTube, gdyż serwis jest absolutnie bezpłatny. Analitycy już wcześniej zastanawiali się nad sensownością inwestowania ogromnych pieniędzy w serwis, na którym reklamy należały do rzadkości. Teraz się to zmieni, czego raczej nie powitamy z euforią.

"Jesteśmy w pełni zadowoleni z kierunku, w jakim rozwija się YouTube. To świetne miejsce dla reklamodawców - tak szerokiego kręgu odbiorców próżno szukać gdziekolwiek indziej" - powiedział w czwartek dyrektor naczelny Google Eric Schmidt.

Sukcesu swojej polityki upatruje w nowych formach reklamy, takich jak rozwijający się pasek widoczny u dołu okna z filmikiem. Reklamy irytują, ale raczej nikt nie będzie prowadził serwisu na miarę YouTube z pobudek czysto filantropijnych. Analitycy nie pozostawiają złudzeń. Coraz więcej firm upatruje w YouTube'ie serwisu niezwykle "pożądanego" przez internautów. Nie ma zatem mowy o zahamowaniu niekoniecznie przyjemnych dla nas zmian.

Źródło: Technologie Gazeta.pl

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kompass Poland

Kompass Poland jest częścią międzynarodowego koncernu Kompass International z siedzibą we Francji, w Paryżu. Kompass International należy do tej samej grupy finansowej co firma Coface. Właścicielem grupy jest Bank Natixis.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK