| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Wydawcy w Europie mówią Google – nie

Wydawcy w Europie mówią Google – nie

Chodzi o wstępne porozumienie z ub.r., które koncern zawarł z wydawcami z USA - właściciel praw do książki, którą koncern udostępni w serwisie Google Book Search, otrzyma 63 proc. przychodów z reklam wyświetlanych przy fragmentach książki.

Sęk w tym, że zgodnie z amerykańskim prawem, jeśli wydawca nie chce ugody, musi to zgłosić. I to najpóźniej 4 września br. Dotyczy to nie tylko wydawców z USA, ale także z całego świata, w tym z Polski. Potem - o ile w październiku sąd zatwierdzi ugodę - Google będzie miał w USA wolną rękę.

"Ugoda jest sprzeczna z europejskim prawem autorskim. Przed jakimkolwiek użyciem utworu należy zapytać o zgodę właściciela i zapłacić mu stosowne honorarium - w liście do Brukseli pisze Federacja Wydawców Europejskich, która sprzeciwia się rozszerzeniu ugody na kraje UE. - Wydawcy europejscy powinni mieć prawo do postąpienia według własnej woli" - czytamy dalej.

Źródło: CHIP

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia


CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Polska Izba Biegłych Rewidentów

Samorząd zawodowy biegłych rewidentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK