| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Rośnie popularność usług telefonii internetowej VoIP

Rośnie popularność usług telefonii internetowej VoIP

W 2011 roku liczba linii telefonii internetowej VoIP przekroczy 200 mln. W 2008 r. liczba ta osiągnęła 100 mln - poinformował podczas debaty poświęconej VoIP menedżer ds. marketingu produktów i usług głosowych France Telecom Nicholas Lamb.

Dla porównania, w 2007 r. na świecie było niecałe 1,1 mld linii telefonii stacjonarnej i liczba ta sukcesywnie zmniejsza się. Lamb szacuje, że w 2011 r. będzie to ok. 1 mld. Dodał przy tym, że dynamika wzrostu linii VoIP jest większa, niż spadku linii stacjonarnych.

Zaznaczył, że przychody z telefonii stacjonarnych firm telekomunikacyjnych są "dość stabilne", czego powodem są comiesięczne wpływy pieniężne z abonamentów. Mimo tego stopniowo zmniejszają się, a dzieje się tak dlatego, że spadają przychody z samych połączeń stacjonarnych. "Dostawcy usług telekomunikacyjnych mogą wykorzystać VoIP, żeby zrekompensować te straty" - podkreślił.

Lamb poinformował też, że w Europie Zachodniej na rynku VoIP najlepiej radzą sobie operatorzy telefonii z Francji (zdobyli 33 proc. udział w rynku). Na drugim miejscu są Niemcy (19 proc.), a na trzecim Wielka Brytania (12 proc.). Kolejne miejsca zajmują Włochy (11 proc.) i Holandia (9 proc.).

Zdaniem dyrektora departamentu telefonii stacjonarnej TP Pawła Paplińskiego, VoIP w przyszłości przejmie funkcję telefonii stacjonarnej. "Z drugiej strony VoIP straci na tożsamości. W przeciągu kilku lat ludzie zupełnie nie będą wiedzieć, czy używają VoIP-a, czy nie" - powiedział. Podkreślił, że o rozwoju telefonii internetowej będzie świadczyło, kiedy klienci powszechnie przekonają się, że można łączyć rozmowę telefoniczną z przekazem video i z pisaniem wiadomości w tym samym czasie.

"Myślę, że w całkiem niedługiej przyszłości funkcje tradycyjnego telefonu stacjonarnego będzie wypierał coraz bardziej terminal, jakim jest po prostu komputer, a usługa głosowa będzie jedną z wielu, które są oferowane przy użyciu tego terminala" - dodał Papliński.

VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) to technologia cyfrowa umożliwiająca przesyłanie dźwięków mowy i video za pomocą łączy internetowych lub sieci wykorzystujących protokół IP, popularnie nazywana "telefonią internetową". Dane przesyłane są przy użyciu protokołu IP, co pozwala wykluczyć niepotrzebne "połączenie ciągłe" i np. wymianę informacji gdy rozmówcy milczą.

Źródło: Onet

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

GACH MIZIŃSKA Kancelaria prawna

Kancelaria GACH MIZIŃSKA spółka jawna to kancelaria specjalizująca się w doradztwie podatkowym oraz w doradztwie prawnym na rzecz przedsiębiorców.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »