| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Rośnie popularność usług telefonii internetowej VoIP

Rośnie popularność usług telefonii internetowej VoIP

W 2011 roku liczba linii telefonii internetowej VoIP przekroczy 200 mln. W 2008 r. liczba ta osiągnęła 100 mln - poinformował podczas debaty poświęconej VoIP menedżer ds. marketingu produktów i usług głosowych France Telecom Nicholas Lamb.

Dla porównania, w 2007 r. na świecie było niecałe 1,1 mld linii telefonii stacjonarnej i liczba ta sukcesywnie zmniejsza się. Lamb szacuje, że w 2011 r. będzie to ok. 1 mld. Dodał przy tym, że dynamika wzrostu linii VoIP jest większa, niż spadku linii stacjonarnych.

Zaznaczył, że przychody z telefonii stacjonarnych firm telekomunikacyjnych są "dość stabilne", czego powodem są comiesięczne wpływy pieniężne z abonamentów. Mimo tego stopniowo zmniejszają się, a dzieje się tak dlatego, że spadają przychody z samych połączeń stacjonarnych. "Dostawcy usług telekomunikacyjnych mogą wykorzystać VoIP, żeby zrekompensować te straty" - podkreślił.

Lamb poinformował też, że w Europie Zachodniej na rynku VoIP najlepiej radzą sobie operatorzy telefonii z Francji (zdobyli 33 proc. udział w rynku). Na drugim miejscu są Niemcy (19 proc.), a na trzecim Wielka Brytania (12 proc.). Kolejne miejsca zajmują Włochy (11 proc.) i Holandia (9 proc.).

Zdaniem dyrektora departamentu telefonii stacjonarnej TP Pawła Paplińskiego, VoIP w przyszłości przejmie funkcję telefonii stacjonarnej. "Z drugiej strony VoIP straci na tożsamości. W przeciągu kilku lat ludzie zupełnie nie będą wiedzieć, czy używają VoIP-a, czy nie" - powiedział. Podkreślił, że o rozwoju telefonii internetowej będzie świadczyło, kiedy klienci powszechnie przekonają się, że można łączyć rozmowę telefoniczną z przekazem video i z pisaniem wiadomości w tym samym czasie.

"Myślę, że w całkiem niedługiej przyszłości funkcje tradycyjnego telefonu stacjonarnego będzie wypierał coraz bardziej terminal, jakim jest po prostu komputer, a usługa głosowa będzie jedną z wielu, które są oferowane przy użyciu tego terminala" - dodał Papliński.

VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) to technologia cyfrowa umożliwiająca przesyłanie dźwięków mowy i video za pomocą łączy internetowych lub sieci wykorzystujących protokół IP, popularnie nazywana "telefonią internetową". Dane przesyłane są przy użyciu protokołu IP, co pozwala wykluczyć niepotrzebne "połączenie ciągłe" i np. wymianę informacji gdy rozmówcy milczą.

Źródło: Onet

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Olga Borkowska

Aplikant adwokacki, specjalista z zakresu postępowania cywilnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »