| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Ponad 90% wiadomości to spam

Ponad 90% wiadomości to spam

Choć niechciana poczta pochodziła głównie z terytorium USA, nasz kraj również ma swój udział w tym procederze – w zestawieniu zajęliśmy 6 miejsce pod względem ilości produkowanego spamu.

Firma Panda Security, producent oprogramowania antywirusowego przebadała 69 milionów wiadomości, odbieranych przez firmowe konta pocztowe. Z badania wynikło, że tylko 7 % korespondencji jest prawidłowa. Aż 90,92% z nich zawierało spam, natomiast 1,66% było zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem.

Według badaczy olbrzymi wpływ na tematykę spamu ma trwający kryzys ekonomiczny, gdyż wiadomości w dużej mierze zawierały fałszywe oferty pracy. Dodatkowym celem przestępców jest poszukiwanie tzw. słupów, których zadaniem ma być pranie brudnych pieniędzy.

W pierwszym kwartale bieżącego roku, jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych – Twitter, został ulubioną ofiarą ataków typu phishing. Cyberprzestępcy wysyłali użytkownikom Twittera wiadomość od rzekomo innego użytkownika, powiadamiającą ich o tym, iż na blogu pojawiła się informacja na jego temat. Gdy adresaci wiadomości klikali w załączony link, byli przenoszeni na fałszywą stronę Twittera. Nieświadomi niebezpieczeństwa internauci wprowadzali na niej swoje dane uwierzytelniające. W ten sposób trafiały one do cyberprzestępców, a ci wykorzystywali je do rozsyłania spamu.

Źródło: CHIP

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Dane o spamie
Dane o spamie

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

StukPuk.pl

Jesteśmy grupą młodych ludzi zdrowo stukniętych na punkcie materiałów budowlanych, którzy pewnego dnia wpadli na pomysł, aby pasję i doświadczenie przekuć w sukces.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »