| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Co trzeba wiedzieć przed założeniem e-biznesu?

Co trzeba wiedzieć przed założeniem e-biznesu?

Wiele firm handlowych, które chcą rozszerzyć swoje wpływy i zamierzają wkroczyć na rynek internetowy popełnia już na starcie mnóstwo błędów. Dla większość przedsiębiorstw najważniejsze wydaje się odpowiednie oprogramowania do sterowania sklepem. Owszem, jest to istotne, ale nie najważniejsze. Odpowiednia technologia to połowa sukcesu. Co stanowi drugą połówkę?

Przede wszystkim odpowiednio dobrana i przemyślana strategia. Nie można rzucać się z motyką na słońce i z marszu wrzucać całą ofertę sklepu do sieci licząc na szybkie zyski i sukcesy. Tradycyjna firma, by mogła skutecznie konkurować na rynku on-line musi spełnić kilka warunków. Przede wszystkim musi skutecznie zintegrować kanały off-line i on-line. Nie chodzi tu tylko o aktualizację oferty, ale o integrację od magazynu, poprzez logistykę, obsługę klienta, aż po konstruowanie oferty i promocję.

Kolejnym warunkiem jest zadbanie o kwestie prawne. Zgodność z prawem i przepisami musi być na najwyższym poziomie wraz z uwzględnieniem najmniejszych niuansów. Zaniedbanie jakiejkolwiek kwestii zarówno na polu on-line jak i off-line może doprowadzić firmę do upadku. Pamiętajmy że kolejny kanał sprzedaży jakim jest sklep internetowy to również dodatkowa porcja sporych obowiązków, którym możemy w pojedynkę nie podołać.

Zobacz również: Motorola Triumph – ciekawe urządzenie ze średniej półki cenowej

Znajomość rynku internetowego to spora część dużego sukcesu. Jeśli planujemy ekspansję na rynek internetowy, a do tej pory z Internetu korzystaliśmy raz, dwa razy w miesiącu, lepiej dajmy sobie z tym spokój i zabierzmy się do lektury książek związanych z handlem w sieci. Brzmi drastycznie, ale dzisiejsi internauci i konsumenci sklepów on-line są tak bardzo wybredni, że wszelkie nieprofesjonalne zagrania są traktowane bardzo surowo. Liczenie na naiwność potencjalnych klientów internetowych to szybka droga do porażki.

Otwarcie sklepu internetowego to dopiero początek dalekiej drogi do sukcesu. Sklep niewidoczny nie będzie przynosił zysków, dlatego niezbędna jest odpowiednia promocja, o którą warto zadbać jeszcze przed powstaniem sklepu. Budzenie niecierpliwości przeplatanej z ciekawością to idealny sposób na reklamę nieistniejącego jeszcze sklepu. My, jako przedsiębiorcy, musimy być dla odmiany bardzo cierpliwi i uparci, gdyż promocja w pośpiechu i liczenie na wielkie zyski to kolejny sposób na szybki upadek e-biznesu. 

Warto przeczytać: Zalety Open Source – czy firma na tym skorzysta?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bąkowski Kancelaria Radcowska

Kancelaria świadczy zarówno stałą obsługę prawną, doradztwo i obsługę określonych projektów czy transakcji o charakterze jednorazowym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK