| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Czy jeden dobry pomysł na e-biznes wystarczy na kilka lat?

Czy jeden dobry pomysł na e-biznes wystarczy na kilka lat?

Już wiele razy pisaliśmy o tym, że nawet genialny pomysł na e-biznes nie przetrwa bez ciężkiej pracy i ogromnego zaangażowania. Widać to na przykładach największych branżowych graczy. Zaczynali z ogromnym potencjałem i świetnym pomysłem, ale tylko ciągła praca i rozwój doprowadziły do tego, że Facebook czy Google to obecnie najwięksi giganci w sieci. Jak więc nie zaprzepaścić swojej szansy i dobrze zrealizować swój pomysł?

Ogień sukcesu, który nie jest podsycany, bardzo szybko gaśnie, a po wielkich marzeniach zostają tylko zgliszcza. Może nieco przebarwiona metafora, ale ma w sobie wiele prawdy. Nie raz powtarzaliśmy, i będziemy powtarzać nadal, że nawet idealny pomysł szybko spali na panewce, jeśli nie będziemy go rozwijać.

Zobacz również: Czy serwisy niszowe to dobra recepta na pierwszy e-biznes?

W e-biznesie nie ma osób, które na starcie osiągnęły pełen sukces a potem przez lata czerpały zyski ze swojego pomysłu. Niemal każdy obecnie prosperujący, lukratywny biznes ma za sobą szereg porażek i niepowodzeń. Człowiek uczy się na błędach – to powiedzenie sprawdza się również w biznesie. Jeśli popełnimy błąd i osiągniemy straty, nauczy to nas unikania tych samych pomyłek w przyszłości.

Jeśli nasz biznes szybko osiągnął sukces to wspaniale! Nie dajmy się jednak zwieść chwili i nie popadajmy w samozadowolenie. To uśpi naszą czujność, a na to czekają konkurenci, którzy z chęcią zajmą naszą pozycję i na pewno lepiej o nią zadbają. Sukces należy pielęgnować i cały czas na niego pracować. Jeśli jednak za pierwszym razem ponieśliśmy porażkę, nie poddawajmy się! Rozsądny upór i duża dawka motywacji doprowadzi nas do upragnionego celu i sukcesu w e-biznesie. 

Sprawdź też: Usługi on-line – czy taki pomysł na e-biznes może wypalić?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Miłkowski

Specjalista w zakresie public relations

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »