| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > E-biznes w samotności – czy wspólnicy są nam niezbędni?

E-biznes w samotności – czy wspólnicy są nam niezbędni?

Wiele osób, które myślą o rozpoczęciu kariery w e-biznesie chce rozpocząć przygodę w pojedynkę. Jest to oczywiście możliwe, ale jeśli myślimy o rozwoju i rozwijaniu firmy, samodzielna praca może sprawić wiele problemów. Czy zatrudnianie wspólników w biznesie internetowym jest niezbędne?

Owszem, e-biznes w pojedynkę jest jak najbardziej możliwy, ale tylko do czasu. Jeśli marzą nam się sukcesy i dobra pozycja na rynku, w pojedynkę tego nie osiągniemy. Nie da się ukryć, że bardzo duża większość dzisiejszych potentatów internetowego rynku zaczynało jako jednoosobowa firma. Niestety, powyżej pewnej grupy odbiorców lub klientów, działanie i utrzymywanie firmy wymaga o wiele większego nakładu pracy, której jedna osoba nie podoła.

Prawdę mówiąc, prowadzenie nawet niewielkiego sklepu internetowego przez jedną osobę jest praktycznie niewykonalne: przyjmowanie zamówień, kontakt z klientami, rozliczenia płatności, pakowanie paczek, wysyłanie, odbieranie zwrotów, składanie zamówień w hurtowniach, operacje gwarancyjne etc. Jeśli myślimy choćby o półprofesjonalnym biznesie, w pojedynkę może być nam bardzo trudno.

Polecamy również: Reklamy online biją rekordy – jaką wartość osiągnęły?

Oczywiście biznes jednoosobowy jest możliwy, ale tylko wtedy, gdy nasze ambicje co do zarobków i sukcesów również są jednoosobowe. Jeśli jednak biznes zaczyna odnosić sukcesy i rozwija się zdobywając coraz większą część rynku, zaczyna wymagać obsługi coraz większej ilości procesów, które wymieniliśmy w poprzednim akapicie. Nie możemy również zapomnieć o procesach marketingowych czy zwykłych formalnościach, a na to w pojedynkę może już nie starczyć czasu.

Jeśli więc nasze ambicje są wysokie, nie bójmy się rozwijać naszego zespołu. Warto również nauczyć się rozdzielać obowiązki i przekazywać to, co do tej pory robiliśmy sami innym specjalistom w tej dziedzinie. Tego typu podejście pozwoli nam skupić się na rozwoju firmy i skierowaniu jej na tory do sukcesu i większych zarobków. 

Zobacz też: Komunikat reklamowy – jak dokładnie wybrać odbiorcę?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bąkowski Kancelaria Radcowska

Kancelaria świadczy zarówno stałą obsługę prawną, doradztwo i obsługę określonych projektów czy transakcji o charakterze jednorazowym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK