| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > E-biznes w samotności – czy wspólnicy są nam niezbędni?

E-biznes w samotności – czy wspólnicy są nam niezbędni?

Wiele osób, które myślą o rozpoczęciu kariery w e-biznesie chce rozpocząć przygodę w pojedynkę. Jest to oczywiście możliwe, ale jeśli myślimy o rozwoju i rozwijaniu firmy, samodzielna praca może sprawić wiele problemów. Czy zatrudnianie wspólników w biznesie internetowym jest niezbędne?

Owszem, e-biznes w pojedynkę jest jak najbardziej możliwy, ale tylko do czasu. Jeśli marzą nam się sukcesy i dobra pozycja na rynku, w pojedynkę tego nie osiągniemy. Nie da się ukryć, że bardzo duża większość dzisiejszych potentatów internetowego rynku zaczynało jako jednoosobowa firma. Niestety, powyżej pewnej grupy odbiorców lub klientów, działanie i utrzymywanie firmy wymaga o wiele większego nakładu pracy, której jedna osoba nie podoła.

Prawdę mówiąc, prowadzenie nawet niewielkiego sklepu internetowego przez jedną osobę jest praktycznie niewykonalne: przyjmowanie zamówień, kontakt z klientami, rozliczenia płatności, pakowanie paczek, wysyłanie, odbieranie zwrotów, składanie zamówień w hurtowniach, operacje gwarancyjne etc. Jeśli myślimy choćby o półprofesjonalnym biznesie, w pojedynkę może być nam bardzo trudno.

Polecamy również: Reklamy online biją rekordy – jaką wartość osiągnęły?

Oczywiście biznes jednoosobowy jest możliwy, ale tylko wtedy, gdy nasze ambicje co do zarobków i sukcesów również są jednoosobowe. Jeśli jednak biznes zaczyna odnosić sukcesy i rozwija się zdobywając coraz większą część rynku, zaczyna wymagać obsługi coraz większej ilości procesów, które wymieniliśmy w poprzednim akapicie. Nie możemy również zapomnieć o procesach marketingowych czy zwykłych formalnościach, a na to w pojedynkę może już nie starczyć czasu.

Jeśli więc nasze ambicje są wysokie, nie bójmy się rozwijać naszego zespołu. Warto również nauczyć się rozdzielać obowiązki i przekazywać to, co do tej pory robiliśmy sami innym specjalistom w tej dziedzinie. Tego typu podejście pozwoli nam skupić się na rozwoju firmy i skierowaniu jej na tory do sukcesu i większych zarobków. 

Zobacz też: Komunikat reklamowy – jak dokładnie wybrać odbiorcę?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Pluta

analityk w Departamencie Analiz TMS Brokers

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »