REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy dobry pomysł jest jedyną receptą na udany e-biznes?

Kamil Rogala
Jeszcze przed laty, gdy w sieci wszystko było nowe, niemal każdy serwis przyjmowany był z otwartymi rękoma.
Jeszcze przed laty, gdy w sieci wszystko było nowe, niemal każdy serwis przyjmowany był z otwartymi rękoma.

REKLAMA

REKLAMA

Wydaje się, że wystarczy genialny pomysł, aby cała reszta e-biznesowej machiny potoczyła się po torach w kierunku ogromnych pieniędzy i sukcesów. Nic bardziej mylnego. Owszem, dobry pomysł jest świetnym motorem napędowym, jednak nic nie zrobi się samo! Czym więc zaskoczyć konkurencję? Czy dobry pomysł nie wystarczy?

Nie można powiedzieć, że dobry pomysł jest niewiele wart i o niczym nie świadczy. Odpowiedni koncept i oryginalne podejście do e-biznesu może być początkiem sukcesu, a na samym początku z pewnością zainteresuje media. Niekiedy wystarczy niewielka wzmianka o nowym serwisie w gazecie czy mediach, aby powstał efekt domina i gwałtowny wzrost popularności danego serwisu.

REKLAMA

Nie dajmy się jednak zwieźć złudzeniom. Powyższy scenariusz zdarza się doprawdy rzadko i towarzyszy naprawdę genialnym pomysłom. W większości, nawet dobre, choć nie błyskotliwe pomysły skazane są na żmudną i często długotrwałą promocję wzbogaconą o pozycjonowanie. Nie mówimy tu jednak o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach, gdyż w dzisiejszych czasach to praktycznie standard, a o pozycjonowaniu w świadomości. O co w tym chodzi?

Zobacz też: Koszty i utrzymanie Open Source – czy to jest w pełni darmowe?

REKLAMA

Otóż pozycjonowanie danego pomysłu w świadomości internautów jest w dzisiejszych czasach ważniejsze, niż pozycjonowanie w wyszukiwarce. Dzisiejsi internauci są niezwykle wybredni i wymagający. Domagają się oni coraz to atrakcyjniejszych i niekiedy radykalnych promocji. Wszelkie powielanie standardów nie zostanie zauważone, a w niektórych przypadkach nawet zadziała jak antyreklama, a na początku każdy wolałby tego uniknąć.

Czemu tak się dzieje? Wszystko to wina konkurencji i tego, że w sieci jest niemal wszystko. Jeszcze przed laty, gdy w sieci wszystko było nowe, niemal każdy serwis przyjmowany był z otwartymi rękoma. Ciężko było cokolwiek przeoczyć. Dziś zaś, niewielka stronka internetowa bez promocji czy pozycjonowania po prostu ginie w czeluściach Internetu przykryta całym gąszczem, istną dżunglą większych i mocniejszych stron internetowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dziś, kiedy internauta może znaleźć w sieci praktycznie wszystko, aby zacząć zarabiać musimy zaoferować albo coś niezwykle oryginalnego i unikatowego, albo po prostu zadbać o solidny marketing. Bez odpowiedniej promocji nasza oferta, nawet jeśli będzie stosunkowo lepsza od konkurencji, po prostu nie zostanie zauważona. Ponadto internauci bardzo silnie trzymają się pojęcia „polecania” przez znajomych, dlatego też jeśli zabłyśniemy na początku, możemy liczyć na dalszy rozwój, oczywiście wspomagany przez naszą ciężką pracę!

Warto przeczytać: Nowy Office w firmie – jak uniknąć problemów?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA