REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Pomysł na E-biznes – czy to się w ogóle opłaca?

Kamil Rogala
E-biznes to świetna alternatywa dla osób, które mają już dość etatu, codziennego rannego wstawania i podróżowania do firmy. fot. Fotolia
E-biznes to świetna alternatywa dla osób, które mają już dość etatu, codziennego rannego wstawania i podróżowania do firmy. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

E-biznes to świetna alternatywa dla osób, które mają już dość etatu, codziennego rannego wstawania i podróżowania do firmy. Monotonia dnia codziennego może się dać we znaki każdemu, nawet najbardziej cierpliwemu biznesmenowi. Szansą na wyrwanie się z tej stagnacji jest właśnie e-biznes. Niestety trafiony pomysł na działalność internetową to rzadkość, a bardzo duża część nowych e-przedsiębiorstw już na starcie skazana jest na porażkę. Jaką więc obrać strategię na samym początku?

Jest bardzo wiele możliwości startu w biznesie internetowym. Z jednej strony możemy na samym początku określić niszę na rynku, czyli znaleźć taki obszar działalności, w którym nie działają żadne przedsiębiorstwa, lub firm jest na tym szczeblu bardzo mało. Oczywiście nie może to być losowy obszar. Należy zastanowić się, czy dany pomysł ma szansę powodzenia, a oferowany przez nas niszowy towar lub usługi spotkają się z zainteresowaniem potencjalnych klientów.

REKLAMA

Zobacz również: Pozostawianie śladów w Internecie – jak sobie z tym poradzić?

REKLAMA

Możemy również spróbować wejść w branżę, która jest już stosunkowo dobrze zagospodarowana i cieszy się sporą popularnością wśród klientów. Musimy mieć na uwadze jednak fakt, że na szczeblu tym są już inni przedsiębiorcy, niekiedy prawdziwi „wyjadacze” rynku. Z jednej strony konkurencja na takim rynku może być ostra i ciężka, z drugiej strony nie ponosimy ryzyka z oferowanymi usługami lub towarami – rynek jest sprawdzony, mamy gwarancję zainteresowania danym segmentem rynku.

Oczywiście tylko od nas zależy, co chcemy oferować naszym klientom. Bardzo często warto zdać się na swoją intuicję i zaryzykować, mając jednak na uwadze to, że pomysł może się nie przyjąć, a my możemy stracić zainwestowane pieniądze. Pamiętajmy również, że w sieci jest mnóstwo serwisów, które odniosły bardzo duży sukces. Niekiedy z niewielkiej strony, oferującej bardzo ograniczony asortyment, zrodziła się olbrzymia witryna o ogólnopolskim zasięgu.

Sprawdź także: Niepożądane udostępnienia w sieci – jak to skutecznie opanować?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Właśnie o tym trzeba pamiętać. Nie każdy obecny gigant wszedł szturmem na rynek rozpychając i ustawiając konkurencję pod ścianą. Każda firma zaczynała od niższego poziomu powoli pnąc się po szczeblach rynku. Warto mieć to na uwadze i nie zrażać się na początku, gdy pojawią się problemy i niepowodzenia. Nie można również słuchać rad i przyswajać sobie mitów o tym, że w sieci nie można już wymyślić nic nowego. Nieprawda! W sieci jest jeszcze mnóstwo miejsca na nowe pomysły i rozwiązania.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA