| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Pochmurny sprzęt – jak zmieni się hardware gdy nadejdzie chmura?

Pochmurny sprzęt – jak zmieni się hardware gdy nadejdzie chmura?

Wydaje się, że rynek elektroniki użytkowej idzie w kierunku chmury. Nie tylko producenci dyktują warunki, ale także sami konsumenci już dawno wybrali kierunek, w jakim podążać będą zmiany. Zamiast komputerów stacjonarnych zaczęliśmy kupować rozwiązania mobilne, takie jak tablety, notebooki. Z czasem okazało się, że do codziennego korzystania z Internetu przydaje się coś jeszcze bardziej poręcznego i wygodnego. Tak właśnie narodził się netbook. Co jeszcze się zmieniło?

W ostatnich miesiącach prawdziwym szałem są tablety. To idealne połączenie komputera i telefonu staje się coraz lżejsze i bardziej kompaktowe. Za tabletami równym krokiem podążają smartfony, które również z dnia na dzień stają się coraz bardziej zaawansowane i unikalne. A jak wygląda rynek notebooków i netbooków?

Niestety w porównaniu do prawdziwej wojny na rynku tabletów i smartfonów, na rynku notebooków i netbooków praktycznie wieje nudą. Od lat głównymi graczami są AMD, Intel i systemy Microsoftu. Nikt nie walczy o względy klientów, gdyż niemal wszystkie urządzenia z podobnych półek cenowych mają pod obudową ze znaczkiem różnych producentów praktycznie to samo. Wybór konkretnego urządzenia sprowadza się do preferencji estetycznych: czarna lub srebrna obudowa z błyszczącym lub matowym wykończeniem.

Zobacz również: Nokia o przyszłości Symbian – już wkrótce aktualizacja z nowym interfejsem

Owszem, następuje rozwój. Poszczególne generacje sprzętu są coraz bardziej wydajne przy jednoczesnym obniżaniu zapotrzebowania na energię. Nie liczmy jednak na rewolucję przez najbliższe miesiące. Jedyną niewiadomą może być producent procesora i karty graficznej, dobierany przez twórców sprzętu według chwilowej supremacji w wydajności bądź energooszczędności oraz ceny. Niestety i tak szanse są pół na pół, gdyż na rynku jest dwóch głównych producentów.

O wiele ciekawiej sytuacja wygląda na rynku tabletów i smartfonów. Przez długi czas Apple miał w ofercie ekskluzywny produkt: iPada. Komfort producenta skończył się w czwartym kwartale 2010 roku, razem z przebojową premierą Samsunga Galaxy Tab. O ile jeszcze w trzecim kwartale ubiegłego roku klienci zakupili nieco ponad 200 tysięcy tabletów Samsunga, to już w ostatnim kwartale minionego roku nabywców znalazło już 10 razy więcej Galaxy Tabów. Co prawda liderem nadal jest Apple z ponad 7 milionami sprzedanych w tym okresie iPadów, mimo to wszyscy zadają sobie pytanie: Jak długo potrwa dominacja Apple? Kiedy tablety z Androidem osiągną pierwsze miejsce pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy? No i jak zareaguje na to wszystko Microsoft?

Sprawdź też: Jak będzie rozwijał się rynek usług w chmurze?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Leszczyńska

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »