| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Czy smartfony podążą za usługami w chmurze?

Czy smartfony podążą za usługami w chmurze?

Wspominaliśmy już o wpływie usług w chmurze na rynek tabletów i procesorów. Ale jakie rozstrzygnięcia zapadną na rynku smartfonów? Należy spodziewać się niemałych rewolucji, bo przecież to właśnie te urządzenia będą podstawowym narzędziem korzystania z chmury, towarzyszącym użytkownikowi zawsze i wszędzie.

W ostatnich miesiącach możemy obserwować istną eksplozję nowości na rynku tabletów. Nie da się ukryć, że ten szczebel przemysłu IT rozwija się w zawrotnym tempie. Podobną sytuacje da się zaobserwować w przypadku smartfonów. Niemal codziennie mamy do czynienia z dynamicznymi, często wręcz ekstremalnymi wydarzeniami. Z tego chaosu i zamieszania można wyłowić trzy platformy, które mają największe szanse na odegranie dużej roli w przyszłości.

Apple ma iPhone z systemem iOS, Google podbija świat Androidem, a Microsoft kusi Windows Phone 7, a na horyzoncie majaczy już kolejna wersja systemu. Poza tym pozostali producenci również nie śpią i co jakiś czas wzbogacają swoje platformy o kolejne aktualizacje i dodatki.

O co więc toczy się tak zacięta walka? O przyszłą dominację? Otóż sprawa wygląda trochę inaczej. Można to porównać do operatora komórkowego lub dostawcy usług internetowych. Otóż użytkownik wybierając sprzęt z danym systemem operacyjnym, wybiera jednocześnie, z czyich usług w chmurze będzie korzystał. To tak, jakby klient kupując telefon w promocji wraz z telefonem podpisywał dwie umowy: jedną z operatorem komórkowym, drugą zaś z producentem telefonu. Kupujący może nawet nie zdawać sobie z tego sprawy, kierując się tylko i wyłącznie wyglądem i osiągami poszczególnych smartfonów.

Zobacz również: Zachmurzenie umiarkowane – początki chmury w rozwiązaniach IT

Producenci smartfonów i twórcy systemów operacyjnych będą więc starać się o stworzenie jak najciekawszych i najatrakcyjniejszych modeli, które będą przebojowe, zwabiając jednocześnie jak największą liczbę klientów i przyszłych użytkowników. Jak do tej pory najlepiej radził sobie z tym Apple, wychowując sobie fanatycznych klientów dla nowych modeli iPhone'a czy iPada. Obecnie pałeczkę pierwszeństwa powoli przejmuje Google ze swoim Androidem. Microsoft nie śpi i z pewnością już niedługo wymyśli coś rewolucyjnego.

Wracając do Apple. W sieci można napotkać coraz więcej komentarzy osób, które drwią z zachowania fanów Apple i wytykają braki w innowacyjności nowego sprzętu. Czy iPad 2, różniący się od swojego poprzednika wbudowaniem dwóch zamiast jednej kamer, użyciem szybszego procesora i magicznie ściągającej kurz pokrywy jest rewolucją na miarę pierwszej generacji tabletu? Czy to tylko tak zwany „odgrzewany kotlet” mający na celu ściągnąć i jednocześnie wyciągnąć pieniądze od wiernych fanów?

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Tworzenie systemów wertykalnych, a więc jednoczesne oferowanie systemu, aplikacji i usług to broń Apple skierowana w jego własną stronę.
Tworzenie systemów wertykalnych, a więc jednoczesne oferowanie systemu, aplikacji i usług to broń Apple skierowana w jego własną stronę.

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

BEDS.pl

sklep internetowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »