| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Czy smartfony podążą za usługami w chmurze?

Czy smartfony podążą za usługami w chmurze?

Wspominaliśmy już o wpływie usług w chmurze na rynek tabletów i procesorów. Ale jakie rozstrzygnięcia zapadną na rynku smartfonów? Należy spodziewać się niemałych rewolucji, bo przecież to właśnie te urządzenia będą podstawowym narzędziem korzystania z chmury, towarzyszącym użytkownikowi zawsze i wszędzie.

W ostatnich miesiącach możemy obserwować istną eksplozję nowości na rynku tabletów. Nie da się ukryć, że ten szczebel przemysłu IT rozwija się w zawrotnym tempie. Podobną sytuacje da się zaobserwować w przypadku smartfonów. Niemal codziennie mamy do czynienia z dynamicznymi, często wręcz ekstremalnymi wydarzeniami. Z tego chaosu i zamieszania można wyłowić trzy platformy, które mają największe szanse na odegranie dużej roli w przyszłości.

Apple ma iPhone z systemem iOS, Google podbija świat Androidem, a Microsoft kusi Windows Phone 7, a na horyzoncie majaczy już kolejna wersja systemu. Poza tym pozostali producenci również nie śpią i co jakiś czas wzbogacają swoje platformy o kolejne aktualizacje i dodatki.

O co więc toczy się tak zacięta walka? O przyszłą dominację? Otóż sprawa wygląda trochę inaczej. Można to porównać do operatora komórkowego lub dostawcy usług internetowych. Otóż użytkownik wybierając sprzęt z danym systemem operacyjnym, wybiera jednocześnie, z czyich usług w chmurze będzie korzystał. To tak, jakby klient kupując telefon w promocji wraz z telefonem podpisywał dwie umowy: jedną z operatorem komórkowym, drugą zaś z producentem telefonu. Kupujący może nawet nie zdawać sobie z tego sprawy, kierując się tylko i wyłącznie wyglądem i osiągami poszczególnych smartfonów.

Zobacz również: Zachmurzenie umiarkowane – początki chmury w rozwiązaniach IT

Producenci smartfonów i twórcy systemów operacyjnych będą więc starać się o stworzenie jak najciekawszych i najatrakcyjniejszych modeli, które będą przebojowe, zwabiając jednocześnie jak największą liczbę klientów i przyszłych użytkowników. Jak do tej pory najlepiej radził sobie z tym Apple, wychowując sobie fanatycznych klientów dla nowych modeli iPhone'a czy iPada. Obecnie pałeczkę pierwszeństwa powoli przejmuje Google ze swoim Androidem. Microsoft nie śpi i z pewnością już niedługo wymyśli coś rewolucyjnego.

Wracając do Apple. W sieci można napotkać coraz więcej komentarzy osób, które drwią z zachowania fanów Apple i wytykają braki w innowacyjności nowego sprzętu. Czy iPad 2, różniący się od swojego poprzednika wbudowaniem dwóch zamiast jednej kamer, użyciem szybszego procesora i magicznie ściągającej kurz pokrywy jest rewolucją na miarę pierwszej generacji tabletu? Czy to tylko tak zwany „odgrzewany kotlet” mający na celu ściągnąć i jednocześnie wyciągnąć pieniądze od wiernych fanów?

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Tworzenie systemów wertykalnych, a więc jednoczesne oferowanie systemu, aplikacji i usług to broń Apple skierowana w jego własną stronę.
Tworzenie systemów wertykalnych, a więc jednoczesne oferowanie systemu, aplikacji i usług to broń Apple skierowana w jego własną stronę.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Duchnowska

certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu, mediator rodzinny, specjalista w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »